Infoblok
Meškanie vlakov
Rubriky
Najnovšie foto
757.008-8
zobrazenĂ: 3537
známka: 0
751.129-8
zobrazenĂ: 3273
známka: 1.00
751.126-4
zobrazenĂ: 3376
známka: 3.00
757.004-7
zobrazenĂ: 3127
známka: 0
757.012-0
zobrazenĂ: 3543
známka: 0
751.026-6
zobrazenĂ: 3188
známka: 0
757.009-6
zobrazenĂ: 3225
známka: 0
757.014-6
zobrazenĂ: 3130
známka: 0
751.129-8
zobrazenĂ: 2944
známka: 0
751.125-6
zobrazenĂ: 2932
známka: 0
|
Diskusné príspevky
k článku: Železničný most v Trenčíne na trati 120 Bratislava - Žilina zo dňa 24.08.2009, autor článku: Ing. Peter Páteček
Príspevok zo dňa: 28.05.2017 18:41:25
Autor: Peter
Titulok: Nový železničný most cez Trenčín
V rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, jej III. etapy v úseku Zlatove – Trenčianska Teplá, bolo v súvislosti s novým vedením trate nutné v zmysle schválenej projektovej dokumentácie vybudovať nový železničný most cez rieku Váh. Zhotoviteľom stavby je ,,Združenie pod Brezinou“ pod záštitou vedúceho člena TSS GRADE a.s a členov združenia BÖGLa KRÝSL, k.s a KONSTRUKTOR INŽENJERING, d.d. Takýto most je v podmienkach Slovenska jedinečný z viacerých pohľadov.
Po moste s dĺžkou 343 metrov prebieha betónová pevná jazdná dráha systému RHEDA 2000. Vlaky po ňom môžu jazdiť rýchlosťou do 140 km/hod. Celková hmotnosť mosta aj s pevnou jazdnou dráhou predstavuje 54 834 ton.
Z dôvodu umiestnenia mosta v blízkosti centra mesta boli kladené zvýšené požiadavky na jeho estetické stvárnenie a realizáciu detailov mostného vybavenia – netradičné oblúkové brány ako nosiče trakčného vedenia a k tomu tvarovo prispôsobené protihlukové steny. Nový most nahrádza pôvodný železničný oceľový priehradový most, ktorý sa nachádza cca o 110 m nižšie po toku rieky. Navrhnutá nosná konštrukcia mosta z predpätého betónu bola uprednostnená pred oceľovým mostom z dôvodu nižších nákladov na údržbu mosta, možnosti lepšieho architektonického stvárnenia konštrukcie a možnosti bezproblémovej realizácie mosta metódou letmej betonáže. Trať je na obidvoch brehoch vedená na násypoch tak, aby nosná konštrukcia mosta bola vedená nad protipovodňovými hrádzami.
Ako prevencia proti hluku slúži odpruženie pevnej jazdnej dráhy od nosnej konštrukcie, zdrsnenie betónového povrchu pevnej jazdnej dráhy a umiestnenie tlmiacich líšt pod koľajnice. Po celej dĺžke mosta je na jeho vonkajších stranách umiestnená protihluková stena, ktorej nosné stĺpy sú kotvené do pozdĺžnej rímsovej časti mosta. Protihluková stena pozostáva z priehľadnej polykarbonátovej výplne v oceľovom ráme. Výška protihlukovej steny od ukotvenia je 4,189 m.
Pre vloženie diskusného príspevku k článku musíš byť zaregistrovaný a prihlásený!
Zobraziť článok: Železničný most v Trenčíne na trati 120 Bratislava - Žilina
Najnovšie články - aktuality, reportáže
|
Hlavné menu
Sledujte nás na:
Fórum
Inzercia
Filmotéka
Vyhľadávanie
Štatistika
|