Príspevok zo dňa: 13.07.2012 21:01:12
Autor: Peter
Titulok: Re: Re: Tunel Turecký vrch v prevádzke
Pôvodne boli posudzované tri varianty trasy okolo Tureckého vrchu v spracovanej zjednodušenej technickej štúdii s ekonomickým porovnaním:
- 1. tunelový variant
- 2. odrezový variant – s rozsiahlym zásahom do chránenej krajinnej oblasti (CHKO)
- 3. preložka trate spolu s preložkou cesty 1. triedy I/61 a žst.Trenčianske Bohuslavice.
Výsledky technickej štúdie svedčili jednoznačne v prospech tunelového variantu. Výhody tunelového variantu sú:
- zníženie nákladov na údržbu trate v tuneli (pevná jazdná dráha);
- minimálny zásah do CHKO (len portálové oblasti) – preferované aj ochranármi;
- skrátenie trasy, jazdného času a tým aj prevádzkových nákladov;
- nezávislá výstavba, nakoľko tunel sa nachádza mimo existujúcej železničnej trate, čím je zachovaná prevádzka počas výstavby tunela.
Železničný tunel cez Turecký vrch je prvý na Slovensku, ktorý je navrhnutý a realizovaný podľa technických špecifikácií pre interoperabilitu (TSI) pre konvenčné trate. Môžeme povedať, že ide o pilotný projekt, z ktorého budú čerpať aj projekty ďalších pripravovaných stavieb železničných tunelov.