Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 13.12. 2019
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
ElektrickĂ© jednotky - zobrazeno 10 z 11 
|1-10| |11-20|
Elektrický vozeň EMU 26.0 (TEVD 22) - Kométa
Elektrický vozeň EMU 26.001 je dvojosí elektrický vozeň na TNPS 1500 V jednosmerných. Elektrický vozeň vyrobila spoločnosť Ganz Budapešť, elektrickú časť dodala spoločnosť Siemens Schukert taktiež z Budapešti. Nasledujúci článok je venovaný elektrickému vozňu, ktorý je známy ako Kométa.

Elektrická jednotka radu 405.95 (ex EMU 29.0)

Pre prevádzku na 4,753 km dlhej ozubnicovej trati zo Štrby na Štrbské Pleso s najväčším sklonom 150 promile boli vyrobené tri elektrické jednotky s pôvodným označením EMU 29.0 s rozchodom 1000 mm. Elektrická jednotka je zložená z elektrického vozňa a riadiaceho vozňa. Elektrický vozeň je štvornápravový s dvoma podvozkami, je radený vždy na nižšej strane jednotky.

V Žiline sa predstavila elektrická jednotka radu 671

V piatok, 28. mája 2010, bola v železničnej stanici Žilina verejnosti predstavená elektrická dvojsystémová poschodová jednotka radu 671. Ucelenú jednotku tvorí elektrický poschodový vozeň, jeden vložený poschodový vozeň a jeden riadiaci poschodový vozeň. Maximálna rýchlosť jednotky je 160 km/h.

Elektrický (motorový) vozeň radu 560 (ex SM 488.0)

Elektrický (motorový) vozeň radu 560 (ex SM 488.0) je určený pre prímestskú dopravu osobnými vlakmi, pričom štandardná vlaková súprava pozostávala z dvoch elektrických vozňov radu 560, medzi ktorými boli tri vložené vozne radu 060 (ex N 488.0). Počet miest na sedenie pre cestujúcich v celej vlakovej súprave bol 336 a rovnaký bol aj počet miest na státie. Elektrický vozeň je určený na prevádzku na tratiach napájaných jednofázovým striedavým napätím 25 kV, 50 Hz.

Elektrická jednotka radu 460 (ex EM 488.0)

   Elektrický motorový vozeň radu 460 (ex EM 488.0) je určený pre prevádzku na tratiach s jednosmernou trakčnou napájacou sústavou 3 kV DC. Dva elektrické vozne medzi nimi tri vložené vozne radu 063 (ex N 488.03) tvorili typický elektrický vlak prevádzkovaný na jednosmerných tratiach. Skriňa elektrického vozňa má jednu kabínu so stanovišťom strojvodcu, druhé čelo vozňa je ploché s prechodovým otvorom do vloženého vozňa. Na Slovensku sú tieto „elektrické vlaky“ dislokované v Košiciach a dodnes sú v prevádzke na osobných vlakoch v okolí Prešova a Košíc, resp. v úseku Lipany – Čierna nad Tisou.

Elektrická poschodová jednotka ZSSK radu 671

     V lete t. r. priniesli tlačové agentúry informácie o tom, že Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK), ešte v decembri 2008 uzavrela zmluvu na dodávku desiatich elektrických poschodových jednotiek. Na 51. MSV v Brne boli okrem iných, dostupné prospekty aj k týmto jednotkám, ktoré Škoda Vagonka, a.s., v tomto čase už pre ZSSK vyrába. Niekoľko zaujímavostí a technických informácií o elektrických jednotkách radu 671 je uvedených v nasledujúcom článku.

Poschodová elektrická jednotka radu 471, alebo 51. MSV 2009 v Brne (4.)

     Ďalším exponátom, ktorý ma na strojárenskom veľtrhu zaujal, bola dvojposchodová elektrická jednotka radu 471 známa aj pod názvom CityElefant. Na veľtrhu bola vystavovaná jednotka ČD 471.056-2. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., tieto jednotky CityElefant, avšak dvojsystémové (rad 671), chce zakúpiť. V článku sa oboznámime s niektorými technickými údajmi a interiérom jednotky.

Elektrický motorový vozeň ČSD EMU 49.001

    Pri príležitosti osláv 100. výročia Tatranských elektrických železníc, ktoré sa konali v septembri minulého roku, bol v priestore popradského depa pre verejnosť vystavený aj elektrický motorový vozeň EMU 49.001 podľa označenia ČSD, alebo motorový vozeň č. 7 T.E.V.D. (Tatranská elektrická vicinálna dráha). Sýtou červenou farbou žiariaci vozeň neunikol mojej pozornosti. O tejto zaujímavej „Tatranskej električke“ je nasledujúci príspevok.

Elektrická jednotka ČD radu 680 (Pendolino) - technické údaje:

Trojsystémová elektrická jednotka ČD s náklapacími skriňami - rad 680. Oba čelné (681+682) a vložené vozne (081+683+084+684+082) majú po dva dvojnápravové podvozky, pričom čelné elektrické vozne (681+682) a dva vložené elektrické vozne (683+684) majú na podvozkoch po dva asynchrónne elektromotory, ktoré cez kľukové hriadele poháňajú vnútornú nápravu podvozkov, t.j. nápravu bližšie k strednej časti jednotky. Podvozky sú vybavené hydraulickým systémom naklápania skrine. Skrine vozňov sú zvarené z hliníkových profilov.

Z archívu: Pendolino príde do Bratislavy

Táto informácia v minulosti zaznela viackrát. Neoficiálne informácie hovorili o tom, že České dráhy mali záujem nasadiť elektrické jednotky 680 Pendolino na spojenie Prahy a Bratislavy už skôr. Ale až v súvislosti s prípravou grafikonu vlakovej dopravy platného od 10. decembra 2006 začala mať snaha Českých drah reálnu podobu.


Home