Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 14.12. 2019
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
Komentáre - zobrazeno 10 z 19 
|1-10| |11-20|
Autobusové turbulencie na slovenských cestách
Keď som začiatkom decembra 2017 napísal článok „železničné turbulencie na slovenských tratiach“, nečakal som taký rýchly negatívny vývoj v diaľkovej autobusovej doprave v prvom polroku 2018. Za hlavný dôvod, na ktorý som poukázal v spomínanom článku, považujem bezplatné cestovanie vlakmi pre vybrané skupiny obyvateľstva. Toto „sociálne opatrenie“ spôsobilo úbytok cestujúcich diaľkovými autobusmi do takej miery, že aj ďalšie autobusové spoločnosti sa rozhodli diaľkové autobusy zrušiť.

Prenajíma si ZSSK Vectrony naozaj výhodnejšie ako ČD?

V uplynulých dňoch prebehla v médiách slovná prestrelka medzi opozičnými politikmi a predstaviteľmi Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s., (ZSSK) kvôli prenájmu rušňov Vectron od firmy Siemens. Predstavitelia ZSSK uviedli viaceré protiargumenty, ktorými reagovali na kritiku opozičných politikov, pričom podľa ich tvrdení, si ZSSK prenajala Vectrony výhodnejšie ako České dráhy (ČD). Je to naozaj tak?

Železničné turbulencie na slovenských tratiach (1.)

Od zavedenia bezplatného cestovania vlakmi pre vybrané skupiny obyvateľstva uplynuli tri roky. V roku 2014 vláda rozhodla o tom, že dôchodcovia a študenti budú môcť cestovať vlakmi bezplatne, a o zvýšení zliav na predplatné časové lístky na vlaky. Ako sa toto rozhodnutie prejavilo vo verejnej doprave a čo prinieslo pozitívne, resp. negatívne.

Mor ho, voliča! Voľte mňa! (fikcia)

Priatelia, milovníci a fanúšikovia železníc. Viete veľmi dobre, že tieto stránky nemajú s politikou absolútne nič spoločné, ale tak snáď v mojom prípade môže byť aj výnimka, a preto tento dnešný článok bude iný. Nebude takým prekvapením pre tých, ktorí moje ctené meno už našli na volebnej kandidátke do Európskeho parlamentu. Povedané inak, medzi týmito štyrmi až šiestimi riadkami, svoje želiezko v ohni majú teraz nielen politické strany, ale prostredníctvom tohto článku aj tie naše železnice, aj keď teda sú dosť v biednom stave.

Desať rokov od veľkého štrajku

Uplynulo desať rokov od chvíle, kedy sa zastavila železničná doprava na slovenských tratiach. Dňa 29. januára 2003 sa o 3.00 h zastavil život na tratiach. Začal sa štrajk, ktorý nemal v novodobej histórii Slovenskej republiky obdobu. Viac než 40 tisíc železničiarov vtedy už rozdelených železničných spoločností (ŽSR a ZSSK) začalo štrajk na protest proti rušeniu osobnej dopravy na niektorých tratiach. Vo viac ako 300 staniciach sa pripravovali na 6 hodinové zastavenie všetkej železničnej dopravy. Prečo k štrajku vlastne došlo a o čo štrajkujúcim železničiarom vtedy išlo?

Silvestrovský fejtón

Naša spoločnosť vznikla delením samej seba na seba a ešte niečo iné. Naša spoločnosť je mladšia, ale naše vedenie je staršie. Naša spoločnosť je ambiciózna. Naša mladšia spoločnosť úspešne nadväzuje na staršiu zbojnícku tradíciu.
 

Motoráčiky prejdú humanizáciou (fejtón)

Naša ambiciózna spoločnosť, ktorá údajne nadväzuje na železničnú tradíciu, je mladá, ale naše motoráčiky sú staré. Tie staršie kusy našich motoráčikov sú staršie ako naša ambiciózna spoločnosť predtým ako vznikla delením samej seba na seba a ešte niečo iné.
 

Prečo je výstražný štrajk rušňovodičov?

Mnohí sa dnes tvária prekvapene a nechápajúco, prečo vlastne tí železničiari štrajkujú. Pravdepodobne títo ľudia nevnímajú svoje okolie, nevedia čo sa okolo nich deje, alebo to, čo vnímajú, naozaj nedokážu pochopiť. Pokiaľ ide o jednoduchých ľudí, dá sa to pochopiť, horšie je, keď sú prekvapení a nechápu aj tí, ktorí železnice riadia.

Motorka už dotrúbila (komentár)

V sobotu 30. apríla 2011 sme sa rozlúčili s Muránskou strelou, tak miestni obyvatelia volali vlak, ktorý chodil na trati z Plešivca do Muráňa. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., (ZSSK) sa rozhodla na viacerých tratiach osobnú dopravu zredukovať, na tratiach 164 a 165 bola osobná doprava 1. mája zastavená úplne. Dôvodom redukcie je údajne ekonomická situácia, pretože ministerstvo financií nie je ochotné na osobnú dopravu dať viac ako 205 mil. eur ročne.

Keď motorka naposledy zatrúbi

Železnice Slovenskej republiky zverejnili „revitalizačný“ grafikon vlakovej dopravy platný od 1. mája 2011. Od tohto dňa bude zastavená osobná doprava na viacerých tratiach a na ostatných bude počet vlakových spojení zredukovaný. V súvislosti so schváleným materiálom Slovenská vedeckotechnická spoločnosť dopravy usporiada odbornú prednášku na tému „Revitalizácia železníc na Slovensku“, ktorú povedie generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.


Home