Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 29.03. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
Komentáre - zobrazeno 9 z 19 
|1-10| |11-20|
Návrh na redukciu vlakov je údajne hotový
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., (ZSSK) v rámci tzv. „revitalizácie“ navrhla úplne zrušiť 374 vlakov, u 74 vlakov uvažuje s ich zrušením v určitom úseku jazdy a pri 36 vlakoch mení úroveň obmedzenia ich jazdy (na určité dni v týždni).
 

Za veľa peňazí, málo muziky (komentár)

Ministerstvo dopravy a regionálneho rozvoja predložilo do pripomienkového konania „program revitalizácie železničných spoločností“. Materiál žiaľ nie je úplný, chýba mu tá najpodstatnejšia časť, a to zoznam vlakov určených na zrušenie. Je to zrejme z taktických dôvodov, aby materiál nevyvolal príliš silnú vlnu odporu. Materiál rieši situáciu vo všetkých troch železničných spoločnostiach, no keďže občanov sa dotkne predovšetkým spomínané rušenie vlakov, pozrime sa na časť, ktorá sa týka osobnej dopravy.

Hrozí slovenským lokálkam zánik? (3.)

V poslednom období sa opäť hovorí o hospodárení železničných spoločností. Žiaľ, kritický hlas ide aj od tých, ktorí na nepriaznivej situácii majú svoj podiel. Najväčším problémom železníc na Slovensku tkvie v tom, že pre všetky vlády železnice predstavovali len trpené nutné zlo, ktoré odčerpáva zo štátneho rozpočtu množstvo finančných prostriedkov. Železnice boli doteraz využívané najmä ako zdroj príjmu zo štátnych zákaziek, či už išlo o rôzne rekonštrukcie koľajových vozidiel, alebo výstavbu infraštruktúry financované zo štátneho rozpočtu a fondov EÚ. Pokiaľ železnice nebudú chápané ako bezpečný, ekologický a spoľahlivý spôsob prepravy dostupný pre širokú verejnosť, situácia sa nezmení. Tu je krátke zamyslenie sa nad demontážou železničnej osobnej dopravy.

Naša vízia... (fejtón)

Naša spoločnosť je na slovenskom železničnom dopravnom trhu nováčik, je síce veľmi mladá, ale súčasne aj veľmi ambiciózna spoločnosť. Naša spoločnosť vznikla rozdelením samej seba na seba a na niečo iné. Jej vznik vychádzal zo zásad štátnej dopravnej politiky v železničnej osobnej doprave.

Hrozí slovenským lokálkam zánik? (2.)

Od nedele 12. decembra 2010 platí nový grafikon železničnej dopravy. Krátko predtým, len v piatok 10. decembra, Železničná spoločnosť oznámila, že jediný pár osobných vlakov na trati 134 Šaľa – Neded bude nahradený autobusom. Je pravdou, že viesť jediný pár vlakov na ktorejkoľvek trati pripomína skôr paródiu na železničnú dopravu, než snahu zabezpečiť obslužnosť územia priľahlého k trati.

O osem minút kratšie...

Oddnes, 12.12.2010, platí nový grafikon železničnej dopravy. O viacerých zmenách boli v médiách uvedené informácie. Do bežnej prevádzky bude nasadená nová dvojsystémová elektrická jednotka radu 671. Spojenie medzi Bratislavou a Prahou bude na Slovenskej strele opäť zabezpečovať známe Pendolino elektrická jednotka radu 680. Najviac popularizované bolo skrátenie cestovného času až o 9 minút pri až štyroch vlakoch IC medzi Košicami a Bratislavou. To vďaka výstavbe V. koridoru a ETCS. Tieto skutočnosti ma donútili sa trochu zamyslieť, o čom vlastne tieto zmeny sú.

Hrozí slovenským lokálkam zánik?

Železnice Slovenskej republiky v súčasnosti delia trate podľa dôležitosti do troch kategórií. V nasledujúcom článku budem uvažovať nad budúcnosťou tratí, ktoré tvoria tretiu kategóriu. Ide o miestne (lokálne) trate. Ich celková dĺžka je 1245 km. Zaradenie tratí do jednotlivých kategórií tratí a ich technická charakteristika je uvedená v Sieťovom vyhlásení ŽSR.
 

Prečo stagnuje elektrifikácia trate 160 Zvolen – Fiľakovo – Haniska pri Košiciach?

Ako priaznivec železníc sledujem rozvoj železníc na Slovensku, ako sa investuje do infraštruktúry, či už ide o rekonštrukciu staníc alebo železničných tratí. To isté platí aj o modernizácii vozňového a rušňového parku. Železnice vnímam ako dôležitú súčasť dopravného systému na celom území Slovenska. Pochopiteľne, že pozornejšie sledujem rozvoj železničnej infraštruktúry a dopravy v oblasti odkiaľ pochádzam. Ide v podstate o železničnú trať Zvolen – Košice, kde podľa mňa situácia nie je dobrá. Toto konštatovanie môžem ako vodič rozšíriť aj na rozvoj cestnej infraštruktúry, ale tejto problematike sa nebudem tu pochopiteľne venovať.

Aký vplyv budú mať parlamentné voľby 2010 na železnice?

Včera, 12. júna 2010, sa v Slovenskej republike uskutočnili parlamentné voľby. Výsledky sú známe, voľby síce vyhrala strana Smer-SD, ale novú vládu pravdepodobne zostavia pravicové strany SDKÚ-DS, KDH, SaS, a Most-Híd. Pozrime sa na to, čo tieto politické strany o rozvoji železníc na Slovensku majú vo svojich volebných programoch. Dôležité taktiež bude, čo sa z jednotlivých volebných programov dostane do Programového vyhlásenia vlády, ale na to si ešte musíme nejaký čas počkať. 


Home