Prospekt SŽDC informujúci cestujúcich o ukončení ľavostrannej prevádzky
Zdroj: sždc.cz
Ako už bolo spomenuté ja som sa vybral k trati zdokumentovať ľavostrannú prevádzku v piatok 7.12.2012, čo bol predposledný deň prevádzky po pôvodnej ľavej strane v smere jazdy. Vybral som si úsek trate medzi stanicami Prosenice a Lipník nad Bečvou v okolí zastávky Osek nad Bečvou. Tento úsek trate je pomerne frekventovaný, vďaka čomu sa mi podarilo za relatívne krátky čas zdokumentovať niekoľko rôznych vlakov rôznych spoločností.
Jednotka ČD Pendolino 682.001-3 ide po ľavej strane
IC Regiojet na čele s rušňom 162.118-4
Jednotka 480 spoločnosti LeoExpress na skúšobnej jazde
Nákladný vlak na čele so 130.035-9 ešte po ľavej strane
Vlak EuroCity do Prahy na čele s 380.005-9
Za zaujímavosť považujem pokračovanie trate zo stanice Prosenice ďalej do Olomouca mimo Přerov, pretože na trati Přerov – Olomouc a ďalej na západ je už pravostranná prevádzka. Z tohto dôvodu bol vybudovaný mimoúrovňový prechod ponad trať medzi stanicou Prosenice a výhybňou Dluhonice z ľavej strany na pravú stranu v smere jazdy (viď. obrázok). Po zavedení pravostranej prevádzky toto mimoúrovňové kríženie už nieje potrebné, ale musí byť kvôli priepustnosti trate v prevádzke aj naďalej, čo môže spôsobovať komplikácie kvôli nutnosti presunu vlaku v dopravniach na správnu koľaj, čo bude mať za následok chvíľkové zablokovanie zhlavia stanice. Ako chce tento problém SŽDC v budúcnosti vyriešiť mi nieje známe, ale pravdepodobne dôjde k likvidácií mimoúrovňového prechodu a jeho nahradením novou traťovou koľajou.
Schéma usporiadania traťových koľají s vyznačenými smermi do 8.12.2012
Pantograf 460.006-0 na osobnom vlaku do Přerova
Banán 151.008-0 na Exprese zo Žiliny do Prahy
Trať Břeclav – Přerov – Bohumín prešla po 140 rokoch na pravostrannú prevádzku. Ostáva len dúfať že to nenarobí cestujúcim žiadne komplikácie. Všetky fotografie sú dostupné v rozlíšení 1024px v albume na Facebooku železničné.info. Tieto fotografie budú taktiež pridané do jednotlivých fotoalbumov podľa typu lokomotívy.
Fotografie a text © autor
Kapitola o histórií je čerpaná z prospektu SŽDC.