Prevádzku na trati Bratislava – Komárno zabezpečí ÖBB v spolupráci so ZSSK

Autor: admin <redakcia(at)zeleznicne.info>, Téma: Osobná doprava, Zdroj: mindop, Vydané dňa: 21. 09. 2020

Dopravu na frekventovanej trati Bratislava – Komárno od decembra 2020 nasledujúce dva roky zabezpečí rakúsky národný dopravca ÖBB a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Ministerstvo dopravy rozhodlo pre spojenie dvoch stabilných národných dopravcov, ktorí prinášajú predovšetkým vyššiu kvalitu cestovania za nižšiu cenu. Štát na tomto riešení ročne ušetrí desiatky tisíc eur.
 


Oproti súčasnosti bude celková dotácia za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur. Priemerná sadzba za 1vlkm bude na úrovni 9,65 €. S príchodom nových dopravcov zostáva zachovaný aj cestovný poriadok, riešia sa len drobné úpravy pre optimalizáciu nástupov a výstupov cestujúcich. Nezmení sa ani režim IDS na území Bratislavského samosprávneho kraja.
 
„Ako som sľúbil, vybrali sme tú najlepšiu ponuku. Na frekventovanú trať prinášame etablovaných dopravcov, ktorí prinesú kvalitné služby za nižšiu cenu a rozsah výkonov bude zachovaný. Nasledujúce dva roky sa tak cestujúci môžu tešiť na komfortné a spoľahlivé cestovanie, čomu sa veľmi teším,” uviedol minister dopravy Andrej Doležal.
 
V porovnaní so súčasnou prevádzkou ÖBB + ZSSK navrhli koncept väčšieho počtu klimatizovaných vozňov ako dnes používa spoločnosť RegioJet. Pôjde o rovnaké súpravy a vysokokvalitné lokomotívy, ktoré dnes premávajú na úseku Viedeň – Marchegg – Bratislava. Tieto budú doplnené najmä na úseku Komárno – Dunajská Streda klimatizovanými súpravami radu 840.
 
Posledných desať rokov prevádzku na trati BA – KN zabezpečovala spoločnosť RegioJet. Rovnako predložila ponuku, avšak na trati plánovala využiť staršie vozne bez klimatizácie a s vyššou dotáciou.
 
Vlak spoločnosti Regiojet
 
Zmluva so spoločnosťou RegioJet vyprší v decembri. V súčasnosti je už vyhlásená transparentná súťaž na prevádzkovateľa na tejto trati, ktorý ju bude obsluhovať od roku 2023 nasledujúce desaťročie.
 
Zdroj: MDV SR