Infoblok
IP adresa: 52.15.189.48
Dátum: 18. 04. 2024
Čas: 14:19
Meniny má: ValĂ©r
Zajtra: Jela
 Meškanie vlakov

Číslo vlaku:

Pohyb vlakov na mape ŽSR

 Rubriky
 Najnovšie foto
757.008-8
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 19.4.2018
zobrazenĂ­: 3334
známka: 0

751.129-8
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, Rožňava, trať 167, 19.1.2018
zobrazenĂ­: 3071
známka: 1.00

751.126-4
ZSCS, Pn Turňa nad Bodvou - Slavec jaskyňa, trať 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 3186
známka: 3.00

757.004-7
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 2938
známka: 0

757.012-0
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 3376
známka: 0

751.026-6
ZSCS, +751.171-0, Rv do depa, trať 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 3005
známka: 0

757.009-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Jovice, trať 160, 20.6.2017
zobrazenĂ­: 3058
známka: 0

757.014-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Rožňava, trať 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 2978
známka: 0

751.129-8
ZSCS, Pn Kapušany pri Prešove - Stožok, Rožňava, trať 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 2770
známka: 0

751.125-6
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, trať 167, 30.5.2017
zobrazenĂ­: 2781
známka: 0

» ÄŽalšie fotografie
Osobné vozne

Štvornápravový osobný vozeň radu BDsheer

Štvornápravový osobný vozeň radu BDsheer
    Počas akcie „Prebúdzanie Katky“ v košickom rušňovom depe boli okrem rušňov pristavené aj niektoré osobné vozne, ktoré si mohli návštevníci obzrieť z blízka, zvonku a aj zvnútra. Okrem iných tu bol vystavený štvornápravový vozeň radu BDsheer, ktorý je v prevádzke zaradený najmä na vlakoch vyššej kvality IC. Modernizovaný vozeň je prispôsobený na prepravu telesne postihnutých cestujúcich. 


Vozeň radu BDsheer je štvornápravový osobný a batožinový vozeň s postrannou chodbou. Modernizovaný vozeň s bočnou chodbou má štyri kupé druhej triedy, jeden oddiel pre telesne postihnutých a batožinový oddiel. V každom kupé je po šesť sedadiel, v oddieli pre telesne postihnutých sú dve pevné a dve sklopné sedadlá. Batožinový oddiel má na oboch stranách vozňa posuvné dvere, vedľa ktorých je umiestnená zdvíhacia plošina na prepravu osôb so zníženou pohyblivosťou.
 
 
Technické parametre vozňa radu BDsheer
Výrobca
ŽOS Vrútky, a. s.
Označenie výrobcu
VR5-4-1996-BD
Rok výroby
1996
Rozchod kolies
1 435 mm 
Dĺžka vozňa cez nárazníky
24 500 mm
Dĺžka vozňovej skrine
24 200 mm
Maximálna šírka skrine
2 888 mm
Maximálna výška vozňa na temenom koľajníc
4 320 mm
Výška nárazníkov nad temenom koľajníc
1 060 mm
Vzdialenosť stredov otáčania podvozkov
17 200 mm
Rázvor podvozku
2 500 mm
Priemer styčnej kružnice kolies
920 mm
Priemer brzdového kotúča
590 mm
Maximálna povolená rýchlosť
160 km/h
Najmenší polomer oblúka pre traťovú rýchlosť
150 m
Najmenší polomer oblúka pri rýchlosti 10 km/h pri povolenom závitovom spriahle
90 m
Hmotnosť vozňa
44 t 
Hmotnosť nákladu
5 000 kg
Nosnosť plošiny
250 kg
Počet sedadiel 
26+2 
Napájanie UIC-RIC 
AC 1 000 V 
AC/DC 1 500 V  
AC/DC 3 000 V 
Kúrenie 
elektrické teplovzdušné 
Chladenie 
klimatizácia 
Osvetlenie 
žiarivkové s meničom 24 V/230 V 
Akumulátor 
21,6 V; 2x370 Ah 
Centrálny zdroj 
napäťový systém podľa RIC 
Protišmykové zariadenie 
UIC 541-05 
Brzdové valce 
10" (4 ks) 
Maximálna povolená rýchlosť 
160 km/hod 
Obrys vozňa 
UIC 505-1 
Koncové svietidlá a návestia 
UIC 532 
Zatváranie a blokovanie dverí 
UIC 560 
Ozvučenie
UIC 568 
 
Vozne radu BDsheer vznikli modernizáciou starých vyradených osobných vozňov radu Bh, ktoré sa vyrábali v Maďarsku od roku 1965. V rámci modernizácie boli pôvodné bočnice vymenené za nové. Skriňa je celokovová, samonosná, pozváraná z valcovaných oceľových profilov a plechov. Na obloženie vnútorného priestoru pre cestujúcich boli použité modulárne panely z polyesteru vystuženého sklenenými vláknami. Priečky sú z latovky obojstranne polepenej umakartom REPOSAL. Obloženie nástupného priestoru vozňa je vyhotovené z hrubej nábytkovej dosky obojstranne polepenej umakartom. Čelné dvere sú dvojkrídlové s elektropneumatickým ovládaním.  
 
Vozeň radu BDsheer
Vozeň radu BDsheer
 
V nástupnom priestore je umiestnená hygienická bunka s uzavretým podtlakovým systémom EWAC. Vedľa oddielu pre telesne postihnutých je osobitné WC so špeciálnym vyhotovením pre telesne postihnutých.
 
Naľavo WC - napravo postranná chodba 
Vozeň radu BDsheer  Vozeň radu BDsheer
 
Osvetlenie vozňa je žiarivkové, doplnené individuálnym žiarivkovým osvetlením v policiach pre batožinu.
 
Interiér kupé 2. triedy 
Vozeň radu BDsheer
 
Zásobovanie vozňa elektrickou energiou je realizované pomocou 3-systémového centrálneho zdroja napätia. Elektrický rozvádzač je umiestnený v nástupnom priestore bez ručnej brzdy. Na tomto konci vozňa sa nachádza aj miestnosť pre personál. Kúrenie, chladenie a ventiláciu vozňa zabezpečuje teplovzdušný agregát FRIEDMAN spolu s chladiacim systémom FRIGO. Vozeň má automatickú reguláciu teploty v priestoroch určených pre cestujúcich. 
 
Elektrický rozvádzač a ovládacie prístroje 
Vozeň radu BDsheer
 
Vozeň má dva modernizované dvojnápravové podvozky Görlitz Vk s kotúčovou brzdou pre rýchlosť 160 km/hod. Pôvodné klátikové brzdy boli nahradené kotúčovou brzdou Dako KBK 10.
 
Oddiel pre telesne postihnutých  
Vozeň radu BDsheer
 
Zdvíhacia plošina 
Vozeň radu BDsheer Vozeň radu BDsheer
 
Ovládanie zdvíhacej plošiny a návod na používanie
Vozeň radu BDsheer
 
Zdvíhacia plošina 
Vozeň radu BDsheer
 
Vozeň bol prestavaný a zrenovovaný tak, aby spĺňal požiadavky medzinárodnej dopravy. Je prispôsobený na prepravu na všetkých trajektoch. Vo vozni je 12 žilové priebežné vedenie s 13 pólovou zásuvkou a vidlicou, ale do vozňa je možné namontovať aj 18 pólovú zásuvku. Vo vozni je vlakový rozhlas s automatickým hlásičom, vlakovým telefónom a autorádiom s CD prehrávačom. Vozeň radu BDsheer vyhovuje všetkým súvisiacim vyhláškam UIC pre osobné vozne a jednotlivé konštrukčné celky a je určený pre režim RIC.
 
Fotografie vozňa sú uverejnené vo fotoalbume. © Ing. Peter Páteček
 
Pramene:
 
  1. ŽOS Vrútky,
  2. Propagačný materiál ZSSK.
Fotoalbum k článku: OV: Osobný vozeň radu BDsheer
Celkom fotografií: 23
BDsheer - 25.4.2009BDsheer - 25.4.2009BDsheer - 25.4.2009BDsheer - 25.4.2009
BDsheer - 25.4.2009BDsheer - 25.4.2009BDsheer - 25.4.2009BDsheer - 25.4.2009
BDsheer - 25.4.2009BDsheer - 25.4.2009BDsheer - 25.4.2009BDsheer - 25.4.2009
BDsheer - 25.4.2009BDsheer - 25.4.2009BDsheer - 25.4.2009
          

Známka: 0,06 | Hodnotili: 16
Autor: Ing. Peter Páteček | Dňa: 05. 06. 2009 | 37418x prečítané | Späť
Príspevkov: 1 Zobraziť diskusiu | Pridať príspevok

Bookmark and Share     Informačný e-mail    Vytlačiť
 Najnovšie články - aktuality, reportáže
 Hlavné menu

Užívateľské meno (prezývka):

Heslo:




Registrácia nového čitateľa!

 Sledujte nás na:

      

 Fórum
Železničné.info - Diskusné fórum

Železnice v Európe - Taliansko

Železničné trate - Mimoriadnosti na tratiach

Slovenské železnice - Meškanie vlakov

Železničné stanice - Stará Kremnička


Koľajové vozidlá - Motorové jedotky radu 813


Železničné.info - Železničné.info

Slovenské železnice - Nehody na tratiach

ÄŽalšie prĂ­spevky »
 Inzercia
Nie sú žiadne inzeráty.
 Dejiny železníc
 Filmotéka
Rozlúčka s Uhrankou Prehraj
R 371 Horehronec Prehraj
Hanušovský viadukt 2Prehraj
498.104 Albatros na trati 131Prehraj
Tri pary v akciiPrehraj
GP 2011 ZvolenPrehraj
464.001 na DomiciPrehraj
Kačena - PLŽPrehraj
754.054 na mimoriadnom vlakuPrehraj
Oslavy storočnice trate 196Prehraj
 Vyhľadávanie
Vlož text:

 Štatistika
Tieto stránky boli vytvorené pomocou phpRS redakčného systému napísaného v PHP jazyku

php    mysql    apache    rss

© ŽELEZNIČNÉ.INFO :: 2007-2018