Table './phprszeleznicn/rs_stat_ip' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_stat_ip' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_stat_session' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_stat_ip' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_kontrola_ip' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_kontrola_ip' is marked as crashed and should be repaired Tri roky elektrickej prevádzky na trati Zvolen – Banská Bystrica
 Infoblok
IP adresa: 54.236.59.154
Dátum: 05. 08. 2020
Čas: 21:31
Meniny má: Hortenzia
Zajtra: JozefĂ­na
 Meškanie vlakov

Číslo vlaku:

Pohyb vlakov na mape ŽSR

 Rubriky
 Najnovšie foto
757.008-8
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 19.4.2018
zobrazenĂ­: 1718
známka: 0

751.129-8
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, Rožňava, trať 167, 19.1.2018
zobrazenĂ­: 1486
známka: 1.00

751.126-4
ZSCS, Pn Turňa nad Bodvou - Slavec jaskyňa, trať 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 1793
známka: 3.00

757.004-7
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 1572
známka: 0

757.012-0
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 1994
známka: 0

751.026-6
ZSCS, +751.171-0, Rv do depa, trať 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 1679
známka: 0

757.009-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Jovice, trať 160, 20.6.2017
zobrazenĂ­: 1832
známka: 0

757.014-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Rožňava, trať 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 1855
známka: 0

751.129-8
ZSCS, Pn Kapušany pri Prešove - Stožok, Rožňava, trať 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 1674
známka: 0

751.125-6
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, trať 167, 30.5.2017
zobrazenĂ­: 1764
známka: 0

» ÄŽalšie fotografie
Trate 170-174

Tri roky elektrickej prevádzky na trati Zvolen – Banská Bystrica

Tri roky elektrickej prevádzky na trati Zvolen – Banská Bystrica
 Dnes sú to tri roky, odkedy so zmenou grafikonu vlakovej dopravy začala elektrická prevádzka na trati 170 v úseku Zvolen – Banská Bystrica. Slávnostné otvorenie prebehlo síce až 11. januára 2007, ale elektrické vlaky na trati začali premávať už od 10. decembra 2006. Niekoľkokrát som sa v rámci svojich možností zašiel pozrieť na prebiehajúcu elektrifikáciu, aby som jej priebeh zaznamenal. 


 Elektrifikácia trate 170 v úseku Zvolen – Banská Bystrica TNPS 25 kV, 50 Hz začala koncom roka 2004. Trať je v tomto úseku jednokoľajná a ležia na nej stanice Sliač, Vlkanová, Radvaň a Banská Bystrica, ktoré boli taktiež elektrifikované. V Banskej Bystrici bola postavená nová napájacia trakčná stanica. 
 
Elektrifikácia železničnej stanice Sliač
Sliač
 
Sliač - koľajisko
Sliač
 
Elektrifikáciu vykonávala spoločnosť ELTRA
Sliač
 
Osobný vlak do Zvolena prechádza popri trolejových stožiaroch
Sliač
 
Z dôvodu elektrifikácie trate došlo aj k čiastočnému obmedzeniu vlakovej dopravy na trati. Najväčšia výluka sa začala 3. júla 2006 z dôvodu výmeny nevyhovujúceho starého železničného mosta nad riekou Hron pred železničnou stanicou v Banskej Bystrici a trvala asi tri mesiace. Z tohto dôvodu vlaky od Zvolena počas výluky končili na zastávke Banská Bystrica mesto, a medzi touto zastávkou a stanicou Banská Bystrica bola zavedená náhradná autobusová doprava. Niektoré rýchliky boli nahradené v celom úseku Zvolen – Banská Bystrica.
 
Banská Bystrica - osadené trolejové stožiare
Banská Bystrica
 
Banská Bystrica - stanica sa pomaly "drátuje"
Banská Bystrica
 
Najväčšou stavbou bola výstavba nového železničného mosta cez rieku Hron a miestnu komunikáciu pred stanicou v Banskej Bystrici.
 
Banská Bystrica - oporné múry nového železničného mosta
Banská Bystrica
 
Banská Bystrica - výstavba nového železničného mosta
Banská Bystrica
 
Banská Bystrica - rieka Hron
Banská Bystrica
 
Elektrifikácia železničnej stanice v Banskej Bystrici si vyžiadala aj zmenu jej koľajiska na zvolenskom zhlaví.
 
Banská Bystrica - prestavba koľajiska
Banská Bystrica
 
Banská Bystrica - trolejové vedenie
Banská Bystrica
 
Nové trolejové stožiare a konzoly sa ligocú novotou na slnku
Banská Bystrica
  
Banská Bystrica - hotové koľajisko
Banská Bystrica
 
Banská Bystrica - zvolenské zhlavie
Banská Bystrica
 
Banská Bystrica - nový most
Banská Bystrica
 
Banská Bystrica - bočný pohľad na nový oceľový most s oblúkom
Banská Bystrica
 
Banská Bystrica - koľajisko od Zvolena
Banská Bystrica
 
Celkové náklady na elektrifikáciu 22 km dlhého úseku trate boli vo výške približne 1,1 mld. korún. Z toho 75% financií bolo so štrukturálneho fondu ERDF (Európsky fond regionálneho rozvoja) a 25% bolo zo štátneho rozpočtu. Podľa slov vtedajšieho generálneho riaditeľa ŽSR, nasledovať mala elektrifikácia trate Zvolen – Fiľakovo. Dodnes sa tak žiaľ nestalo. 
Fotoalbum k článku: trať 170: Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica
Celkom fotografií: 54
Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica -
Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica -
Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica -
Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica -
Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica -
Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica -
Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica -
Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica -
Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica -
Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica -
Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica -
Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica - Elektrifikácia Zvolen - Banská Bystrica -
          

Známka: 1,78 | Hodnotili: 36
Autor: Ing. Peter Páteček | Dňa: 10. 12. 2009 | 15061x prečítané | Späť
Príspevkov: 0 Zobraziť diskusiu | Pridať príspevok

Bookmark and Share     Informačný e-mail    Vytlačiť
 Najnovšie články - aktuality, reportáže
 Hlavné menu

Užívateľské meno (prezývka):

Heslo:




Registrácia nového čitateľa!

 Sledujte nás na:

      

 Fórum
Železničné.info - Diskusné fórum

Železnice v Európe - Taliansko

Železničné trate - Mimoriadnosti na tratiach

Slovenské železnice - Meškanie vlakov

Železničné stanice - Stará Kremnička


Koľajové vozidlá - Motorové jedotky radu 813


Železničné.info - Železničné.info

Slovenské železnice - Nehody na tratiach

ÄŽalšie prĂ­spevky »
 Inzercia
Nie sú žiadne inzeráty.
 Filmotéka
Rozlúčka s Uhrankou Prehraj
R 371 Horehronec Prehraj
Hanušovský viadukt 2Prehraj
498.104 Albatros na trati 131Prehraj
Tri pary v akciiPrehraj
GP 2011 ZvolenPrehraj
464.001 na DomiciPrehraj
Kačena - PLŽPrehraj
754.054 na mimoriadnom vlakuPrehraj
Oslavy storočnice trate 196Prehraj
 Vyhľadávanie
Vlož text:

 Štatistika
Tieto stránky boli vytvorené pomocou phpRS redakčného systému napísaného v PHP jazyku

php    mysql    apache    rss

© ŽELEZNIČNÉ.INFO :: 2007-2018