Na trati 131 z Bratislavy do Komárna bude od marca budúceho roku prevádzkovať vlaky spoločnosť RegioJet. Trať bola vybudovaná postupne. Najprv bol 23. augusta 1895 do prevádzky daný úsek z Bratislavy do Dunajskej Stredy. Druhý úsek z Dunajskej Stredy do Komárna bol otvorený 17. novembra 1896. V druhej časti si zaspomíname na mechanické návestidlá, ktoré som odfotil v niektorých staniciach od Kvetoslavova po Komárno.
Kvetoslavov
Mechanické návestidlo na vchode od Bratislavy
...boli zrušené a nahradené svetelným PZZ
Vlak NEx vchádza do stanice
Lehnice
Vlak do Komárna míňa vchodové návestidlo od Komárna
Manipulačný vlak do Komárna prechádza stanicou
Zemianska Olča
Manipulačný vlak čaká na odchod do Komárna
Vchodové návestidlá - vľavo od Bratislavy, vpravo od Komárna
Osobný vlak na čele s 742.038-3 z Komárna do Bratislavy vchádza do stanice
Zlatná na Ostrove
Mechanické návestidlo na vchode od Bratislavy
Zaujímavá súprava osobného vlaku vchádza do stanice
Komárno
Rušeň 742.002-9 stráži odchodové návestidlá na trati 131 a 136
Osobný vlak z Bratislavy medzi vchodovými návestidlami s dvoma ramenami
V dvoch článkoch sme si zaspomínali na mechanické návestidlá a závory, ktoré slúžili železničnej doprave v niektorých staniciach na trati z Bratislavy do Komárna. Foto: © autor