Miesto na fotenie som si vybral v okolí Slavca, kde som počkal na rýchlik R 812 Sitno do Bratislavy. Vlak som vyfotil s panorámou tunajšieho lomu vápenca.
754.072 na čele R 812 Sitno
Minule som na stanici v Lubeníku vídaval stáva nákladné vozne kryté s plachtovou strechou a samozrejme aj výsypné vozne, preto som zamieril na 165. Blízko zastávky Gemerská Hôrka som počkal na prvý manipulačný vlak z Lubeníka. Na Koniarskej planine som urobil pár záberov nákladného vlaku.
Mn Lubeník - Plešivec na Koniarskej planine
Rušeň 751.118 na čele Mn
Po obede som opä zamieril do Slavca. Pred stanicou som chcel počka na nákladný vlak, ktorý vozí vápenec do tunajšej vápenky. Chvížu som čakal pri priecestí, keď sa odrazu signalizácia uviedla do chodu. To sa blíil rýchlik R 811 Gemeran do Košíc. Zo Slavca je tra dvojkožajná a po výhybňu v Brzotíne. Zrejme v tomto úseku sa stretol rýchlik s nákladným vlakom, na ktorý som čakal, pretoe krátko po prejdení rýchlika sa výstrané zariadenie opä uviedlo do chodu. Následne sa objavil aj nákladný vlak, na čele ktorého boli dva rušne radu 751 a na postrku rušeň radu 752. Vlak pomaly vošiel do svojej ciežovej stanice.
Rušne 751.126+751.129 na Pn s vápencom
Ja som sa presunul na opačnú stranu stanice. Chcel som počka na „rušňovlak“ do Plešivca. No svoje rýchle opustenie miesta som následne ožutoval, pretoe z novej pozície som videl, ako do stanice vošiel cisternový nákladný vlak z Kapušian pri Prešove do Stoka. Vlak v stanici zastavil, aby dal prednos oproti idúcej „rýchlobeke“, teda nákladnému vlaku zo Zvolena do Košíc. Po prejdení rýchlobeky sa cisternový vlak pohol a vyrazil do ciežovej stanice. iaž, na oblohe pribudlo oblačnosti, a sa úplne zatiahlo. Keby som počkal pár minút pred stanicou, mohol som vlak vyfoti dva razy a prvý raz by bolo ešte slnko.
Dvojica rušňov radu 746 na Pn Kapušany pri Prešove - Stook
Napriek tomu, e sa zatiahlo, čakal som na svojom mieste. Dúfal som, e bude nasledova posun výsypných vozňov do vápenky. Medzitým posunoval motorový rušeň 752.051, ktorý vykonával postrk na nákladnom vlaku, aby sa dostal na čelo rušňového vlaku.
Rušeň 752.051 posunuje
Netrvalo dlho a objavil sa rýchlik R 814 Domica do Bratislavy. Na jeho čele bol rušeň 757.009, zatiaž posledný rekonštruovaný rušeň tohto radu.
Rušeň 757.009 na čele R 814 Domica
Po prejdení rýchlika sa do Plešivca vybrala aj trojica rušňov od nákladného vlaku.
Trojica rušňov odchádza do Plešivca
Potom sa dlho nič nedialo. U som pomaly balil a chystal sa domov, keď sa na zriaďovacom návestidle rozsvietilo biele svetlo, signál pre posun povolený. Hneď na to sa ozvala píšala motorového rušňa. Čakal som, či sa ukáe „prasiatko“, ako sa hovorí rušňom radu T 212, ktorý miestna vápenka vlastní, a ktorý som tu u na stanici vyfotil. No objavil sa iný rušeň, ktorý za sebou ahal tzv. „cibuláky“, nádrkové vozne na cement, resp. vápno. Niekožko týchto vozňov u bolo odstavených v stanici. Rušeň súpravu ďalších vozňov posunoval a pred stanicu od Roňavy a zasunul na kožaj k u skôr odstaveným vozňom. Rušeň potom posunoval na opačné zhlavie a o chvížu u ahal čas výsypných vozňov s vápencom na vlečku vápenky.
Rušeň 740.869 posunuje s "cibulákmi" do stanice
Obiehanie
Posun s výsypnými vozňami
V diažke bolo vidie ešte niekožko výsypných vozňov, tak som predpokladal, e rušeň bude ešte posunova. Medzitým prešiel ďalší nákladný vlak asi s rudou, na čele ktorého bola dvojica rušňov radu 756.
Dvojica rušňov radu 756 na Pn
Tak, ako som predpokladal, netrvalo dlho a na vlečke vápenky sa opä objavil rušeň, ktorý posunoval do stanice, aby do vápenky odtlačil zostávajúcu čas výsypných vozňov. Keďe bolo počasie foteniu neprialo, rozhodol som sa ís domov, aj keď asi o polhodinu mal ís rýchlik do Zvolena.
Rušeň 740.869 posunuje pre ďalšie vozne
Vlečka vápenky
Rušeň tlačí zvyšné vozne do vápenky
Do Slavca určite opä zájdem, pretoe vlaky nielen fotím, ale rád sledujem aj elezničný ivot na stanici. Dúfam, e počasie sa konečne umúdri a slnečných dní bude pribúda. Foto: © autor