Klub historickej techniky pri RD Zvolen včera, 2. augusta 2014, pre záujemcov usporiadal mimoriadnu jazdu parného vlaku na jednej z najkrajšej elezničnej trati u nás. Tra Červený Skala – Mlynky si tento prívlastok celkom iste zaslúi. Včera som teda zašiel do Červenej Skaly, odkiaž historický vlak vychádzal. Tu na stanici u čakala pripravená súprava (3xCi+1xZ), na čele ktorej spokojne odfukoval 105 ročný parný rušeň 422.0108 známy aj ako Malý býček. Aj napriek svojmu veku rušeň stúpanie na trati hravo zvládol, čoho dôkazom je aj táto fotoreportá. Na poiarnom vlaku bol motorový rušeň 466.0253 (pielstick).
Na trati Červená Skala – Mlynky je viacero zaujímavých objektov, medzi ktoré určite patrí slučka v Telgárte s tunelom a viaduktom, taktie Chmarošský viadukt a mnostvo ďalších tunelov. V tuneli pod Besníkom je najvyššie poloené miesto na našich elezničných tratiach s normálnym rozchodom. Od vrcholového bodu v Besníckom tuneli tra klesá do údolia Hnilca a za Dobšinskou źadovou Jaskyňou prechádza tzv. Stratenským labyrintom. Cestujúci vlakom majú jedinečnú príleitos kocha sa okolitou nádhernou prírodnou scenériou.
Mimoriadny historický parný vlak som postupne vyfotil na viacerých miestach.
Červená Skala - parný a poiarny vlak
T 466.0253 na čele poiarneho vlaku
Rýchlik Horehronec
Unikátny viadukt Chmaroška a historický parný vlak
Dedinky
Poklad v podobe parného vlaku na Striebornom jazere
Parný vlak vchádza do stanice Mlynky
Konečná stanica
105 ročný parný rušeň 422.0108
Poiarny vlak
Obiehanie
Chvíža pre oddych
Motorka 812.042
Pred stanicou Dobšinská źadová Jaskyňa
Pod Besníkom
Pri prameni Hrona
Výjazd z tunela v Telgárte
V Telgárte
Poiarny vlak pod Besníkom
Záverom chcem vyjadri svoje poďakovanie organizátorom z KHT Zvolen za akciu a príjemne strávenú sobotu. Viac fotografií je vo fotoalbume. Foto: © autor