Infoblok
IP adresa: 34.203.221.104
Dátum: 28. 03. 2024
Čas: 09:24
Meniny má: Soňa
Zajtra: Miroslav
 Meškanie vlakov

Číslo vlaku:

Pohyb vlakov na mape ŽSR

 Rubriky
 Najnovšie foto
757.008-8
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, tra 160, 19.4.2018
zobrazenĂ­: 3105
znĂĄmka: 0

751.129-8
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, Rožňava, tra 167, 19.1.2018
zobrazenĂ­: 2847
znĂĄmka: 1.00

751.126-4
ZSCS, Pn Turňa nad Bodvou - Slavec jaskyňa, tra 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 2972
znĂĄmka: 3.00

757.004-7
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, tra 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 2746
znĂĄmka: 0

757.012-0
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, tra 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 3178
znĂĄmka: 0

751.026-6
ZSCS, +751.171-0, Rv do depa, tra 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 2813
znĂĄmka: 0

757.009-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Jovice, tra 160, 20.6.2017
zobrazenĂ­: 2874
znĂĄmka: 0

757.014-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Rožňava, tra 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 2811
znĂĄmka: 0

751.129-8
ZSCS, Pn Kapušany pri Prešove - Stožok, Rožňava, tra 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 2588
znĂĄmka: 0

751.125-6
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, tra 167, 30.5.2017
zobrazenĂ­: 2608
znĂĄmka: 0

» ĎalĹĄie fotografie
Plánované trate

Modernizácia železničnej trate Púchov – Považská Teplá

Modernizácia železničnej trate Púchov – Považská Teplá
Železnice Slovenskej republiky informovali o začiatku modernizácie železničnej trate z Púchova do Považskej Teplej. Ide o posledný úsek na trati Bratislava – Žilina v rámci výstavby koridoru Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou. Stavba je vzhžadom na jej rozsah rozdelená na pä ucelených častí stavby. Technicky a investične najnáročnejšou časou je traový úsek Púchov – Považská Bystrica.
 



Modernizáciu 16 km dlhého úseku železničnej trate Púchov – Považská Teplá realizuje "Združenie Nimnica", ktoré sa stalo víazom súaže. Celkové náklady sa predpokladajú vo výške 364,9 mil. eur bez DPH. Výstavba by mala trva 40 mesiacov, jej koniec sa predpokladá v januári 2020.
 
Nová tra pôjde cez novovybudované dva tunely Diel (dĺžka 1 081,7 m) a Milochov (dĺžka 1 861 m) a viacero mostov. Celkom bude postavených a zrekonštruovaných 14 železničných mostov. Železničným mostom bude premostená aj vodná nádrž Nosice. Vybudovaných bude šes nových cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody pre chodcov, 11 priepustov a zrušené budú štyri priecestia. Všetky existujúce úrovňové križovania so železničnou traou budú odstránené a nahradené mimoúrovňovými kríženiami buď nadjazdom, podjazdom alebo budú odstránené bez náhrady.
 
Na celom úseku stavby bude potrebné odstráni, resp. zbúra celkom 31 objektov a niekožko ďalších menších nehnutežností (garáže a hospodárske budovy). Kvôli výstavbe novej trati bude potrebné vyrúba vyše 4 500 stromov a krovín na ploche cca 28 tisíc m2, čo si vyžiada následnú rekultiváciu. Okrem toho sa bude  realizova aj výrub stromov na lesných pozemkoch cca ďalších 4 482 stromov. ŽSR hradia všetky náklady vyčíslených spoločenských hodnôt drevín, náklady na rekultivácie, ako aj náklady na stavbou vyvolané investície.  
 
Úsek Púchov – Považská Bystrica
 
V úseku Púchov – Považská Bystrica dôjde k podstatnej zmene trasy železničnej trate. Súčasná tra kopíruje meandre Váhu a ide popri vodnej nádrži Nosice. Nová tra bude o cca 2,7 km kratšia. Tra z Púchova do Považskej Bystrice opustí pôvodnú trasu v sžkm 158,398, následne mostom prekoná Nosický kanál a bude pokračova cez ostrov medzi Nosickým kanálom a riekou Váh. Tra v tomto záplavovom území pôjde striedavo po viaduktoch a násypoch. Vybudovaná by tu mala by nová železničná zastávka Nosice s dvoma nástupišami, každé s dĺžkou 250 m. Prístup k zastávke bude možný novou lávkou pre peších.
 
Vizualizácia - násyp a viadukty v záplavovom území na tzv. ostrove
Vizualizácia viaduktu
 
Ďalším mostom nová tra prekoná rieku Váh, na moste budú po stranách vybudované chodníky pre peších a cyklistov, čím sa na novú zastávku Nosice umožní prístup aj od obce a kúpežov Nimnica. Tra ďalej povedie ponad cestu II/507 a bude pokračova tunelom Diel (dĺžka 1 081,7 m). Práve tu kvôli výstavbe tunela dôjde k asanácii dvoch bytových domov. Tunel spolu s únikovou štôlňou vyústi pri najužšom mieste vodnej nádrže, ktorú prekoná prostredníctvom ďalšieho viaduktu (dĺžka 653 m); plánovaný je na ňom chodník pre peších a cyklistov. Viadukt bude rešpektova plavebný gabarit. Tra bude pokračova ďalším mostom k západnému portálu druhého tunela Milochov (dĺžka 1 861 m), jeho súčasou bude aj úniková štôlňa. Za tunelom sa nová tra v sžkm 169,1 napojí na súčasnú trasu trate.
 
Tunel Diel
Situácia - tunel Diel
 
Keďže nová tra pôjde mimo obce Milochov, zrušená bez náhrady bude existujúca zastávka Milochov. Pôvodná železničná tra bude znesená a v úseku medzi Milochovom a Púchovom sa v trase pôvodnej trate vybuduje nová cestná komunikácia, čím sa medzi nimi skráti cestná vzdialenos z 23 km na 7 km.
 
Vzorový priečny rez tunelom
Vzorový priečny rez tunelom
 
Nová tra bude v prevažnej miere vies v styku s umelými stavbami, čo bude konštrukčne zohžadnené v železničnom zvršku, kde od nžkm 161,000 po nžkm 166,610 bude použitý bezštrkový zvršok, tzv. pevná jazdná dráha. Minimálny polomer oblúka na trati bude ma 1 214,800 m, maximálny 2 354,200 m. Maximálna hodnota prevýšenia kožaje bude 120 mm. Maximálny sklon trate bude 8,261 promile. Kožaj bude bezstyková, zriadená z kožajnicových pásov tvaru 60 E2 dlhých minimálne 75 m. Súčasou stavby budú aj štyri výhybky tvoriace dve jednoduché kožajové spojky na žilinskom zhlaví železničnej stanice Púchov. Všetky budú sústavy UIC 60 a nahradia kožajové spojky vybudované pri modernizácii železničnej stanice Púchov.   
 
Celková situácia - žltá pôvodná tra, červená nová tra
Celková situácia modernizácie trate Púchov - Považská Bystrica
 
Vyššia rýchlos vlakov a nové smerovanie trate bude znamena aj zvýšené hlukové zaaženie. Z tohto dôvodu budú v súlade s hlukovou štúdiou na ochranu obyvatežstva pred nepriaznivými účinkami z dopravy na viacerých úsekoch vybudované protihlukové steny, ktoré budú znižova nepriaznivé hladiny hluku na prípustnú úroveň. Protihlukové steny budú vybudované prevažne v intraviláne dotknutých sídiel, od Púchova po Považskú Bystricu.
 
Osobitnú pozornos ŽSR venujú stavu podzemných vôd v kúpežoch Nimnica, pričom od roku 2009 sa monitoruje stav a výdatnos prameňov minerálnych vôd. 
 
Modernizácia železničnej trate Púchov – Považská Bystrica je technicky a finančne najnáročnejší stavebný úsek na celej trati Bratislava – Žilina. Snáď sa stavbárom podarí dodrža termín a stavbu dokonči za plánovaných 40 mesiacov.
 

Tunel Diel - popis
 
ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlos do 160 km/h, I. etapa - Tunel Diel
Investor: Železnice Slovenskej republiky, Bratislava
Miesto realizácie: Nimnica
Vyšší zhotovitež (Objednávatež): TSS GRADE, a.s.
 
Popis objektov:

Tunel Diel je navrhovaný v rámci modernizácie železničnej trate Púchov – Považská Bystrica, traový úsek Púchov – Považská Bystrica v staničení (os kožaje č. 1) nžkm 161,422 973 až nžkm 162,506 000 s celkovou dĺžkou 1081,7 m. Prechádza masívom vrchu Diel, ktorý tvorí centrálnu meandru Váhu v tomto úseku toku.
 
Tunelová rúra je rozdelená na úseky budované razením a hĺbením. Hĺbené úseky sú budované v otvorenej stavebnej jame na oboch portáloch, ktoré budú následne zasypané a rekultivované, tak aby charakter prírodného prostredia bol zachovaný.

Razená čas tunela bude realizovaná v zmysle zásad NRTM s použitím mechanického rozpojovania v priportálových oblastiach. Trhavinové rozpojovanie hornín sa bude používa na raziace práce tunelovej rúry v kompaktnejších častiach horninového masívu. Tunelové ostenie je navrhnuté dvojpl᚝ové tvorené primárnym a sekundárnym ostením.

Na základe požiadavky predpisu TSI-INS, TSI-SRT (2008/ES) bude tunel Diel vybavený únikovou štôlňou dl. cca 304,15 m a priečnym prepojením do tunelovej rúry dl. cca 21 m. Profil priečneho prepojenia je totožný s profilom únikovej štôlne. Smerové vedenia štôlne je navrhnuté ako polygón súbežne s osou tunelovej rúry. Štôlňa je vyústená na východnom portáli tunela Diel.
 
Základné parametre tunela:

Typ tunela: Jednorúrový dvojkožajný
Dĺžka tunela v osi tunela: 1081,7m
Dĺžka razenej časti: 1050,0 m
Osová vzdialenos kožají: 4,2 m
Priechodný prierez: „C“ s nadstavcom pre elektrifikované trate
Traová rýchlos: 160 km/hod, (výhžadová rýchlos 200 km/h pre možnos jazdy jednotiek s výkyvnými skriňami)
Únikový chodník: na oboch stranách tunela
Svetlá výška nad chodníkom: 2,25 m
Dĺžka únikovej štôlne v osi: 304,150 m
Dĺžka únikovej štôlne vrátane prepojky: 325,15 m
 

Spracované podža informácií z verejných zdrojov:
Autor: Ing. Peter Páteček | Dňa: 19. 02. 2017 | 54607x prečítané | Spä
Príspevkov: 4 Zobrazi diskusiu | Prida príspevok

Bookmark and Share     Informačný e-mail    Vytlači
 Najnovšie články - aktuality, reportáže
 Hlavné menu

Užívatežské meno (prezývka):

Heslo:




Registrácia nového čitateža!

 Sledujte nás na:

      

 Fórum
Železničné.info - Diskusné fórum

Železnice v Európe - Taliansko

Železničné trate - Mimoriadnosti na tratiach

Slovenské železnice - Meškanie vlakov

Železničné stanice - Stará Kremnička


Kožajové vozidlá - Motorové jedotky radu 813


Železničné.info - Železničné.info

Slovenské železnice - Nehody na tratiach

ĎalĹĄie prĂ­spevky »
 Inzercia
Nie sú žiadne inzeráty.
 Filmotéka
Rozlúčka s Uhrankou Prehraj
R 371 Horehronec Prehraj
Hanušovský viadukt 2Prehraj
498.104 Albatros na trati 131Prehraj
Tri pary v akciiPrehraj
GP 2011 ZvolenPrehraj
464.001 na DomiciPrehraj
Kačena - PLŽPrehraj
754.054 na mimoriadnom vlakuPrehraj
Oslavy storočnice trate 196Prehraj
 Vyhžadávanie
Vlož text:

 Štatistika
Tieto stránky boli vytvorené pomocou phpRS redakčného systému napísaného v PHP jazyku

php    mysql    apache    rss

Š ŽELEZNIČNÉ.INFO :: 2007-2018