Netrvalo dlho a areál depa sa ešte viac zaplnil návštevníkmi, ktorých priviezli mimoriadne vlaky z Leopoldova, bratislavskej Petržalky a hlavnej stanice. Akcia bola zahájená s poriadnym zvukovým efektom, pískaním parných rušňov. Parné a motorové rušne a vozne sa postupne predviedli na točni. Po skončení predvádzania niektoré rušne posunovali, aby odstavené na koľaji boli k dispozícii návštevníkom, alebo niektoré sa pripravili na ďalšie jazdy. Premiéru na stretnutí mal zrenovovaný parný rušeň 555.3008 mazutka. Bezpochyby zaujímavým bol aj rakúsky parný rýchlikový rušeň 310.23, tento už na predchádzajúcom stretnutí historických koľajových vozidiel bol, ale jeho tri lúčové kolesá s priemerom 2140 mm sú jednoducho úžasné. Osobne ma zaujal i motorový vozeň z Rakúska „Blauer blitz“. Spoločnosť mu robil motorový vozeň Arpád, ktorý už na predchádzajúcom stretnutí tiež bol, mimochodom takéto vozne kedysi premávali na slovenských tratiach ako motorové vozne M 283.
Prehliadku zahájili motorové rušne Sergej a Pomaranč
Nasledovali parné rušne - 422.0108 Malý býček
Veľký tendrový rušeň 466.001 Ušatá
Nádherný Albatros 498.104
Návštevníci akcie
Nechýbal ani parný rušeň 477.013 Papagáj
Premiéru mal zrenovovaný parný rušeň 555.3008 Mazutka
Uhranka 331.037
Z Rakúska na akciu prišiel tiež rýchlikový rušeň 310.23
Nulkový albatros 498.022 prišiel z ČR
Zelený Anton 486.007 na stretnutí tiež nechýbal
Ďaľšími motorovými rušňami boli Karkulka T 444.0060 a Hunslet a.s. Slovnaft
Akumulátorový rušeň na točňu dotiahol retro laminátku 240.022-4
Dvojica zahraničných motorových vozňov
- maďarský Arpád a rakúsky Modrý blesk
Prasiatko tlačí na točňu eso po EH
Ďalší mtorový rušeň na točni T 478.1201 zamračená
Prehliadka koľajovej techniky plynula rýchlo. Len čo sa koľajové vozidlá popremiestňovali naspäť na určené miesta, bolo poludnie, čo bola chvíľa pre poludňajší koncert C. a k. komorného a dychového orchestra.
Poludňajší koncert C. a k. komorného a dychového orchestru
Kto mal záujem, mohol sa povoziť na stanovišti Mazutky, prípadne na niektorej motorovej drezine, alebo motorovom vozíku, prípadne sa len tak kochať a inhalovať parnú atmosféru, ktorej bolo v depe až, až. Samozrejme, že nechýbali ani stretnutia a rozhovory s priateľmi a fanúšikmi železníc.
Malá parná mašinka prinášala veľkú radosť najmä deťom
Mini pracovný vláčik smeruje k miestu výluky
Z vozňov ma zaujal tárovací vozeň, ktorý mal už aj nový lak.
Tárovací vozeň ČSD 401
K videniu boli viaceré modelové koľajiská, ale v prevádzke boli aj malé modely v exteriéri, na tých väčších modeloch sa dalo aj povoziť. Komu od rána vytrávilo, mohol sa nasýtiť a občerstviť v stánkoch, alebo v reštauračných vozňoch. Vystavená bola nielen železničiarska technika, ale napr. tu bol v prevádzke parný valec a vidieť bolo možné aj cestné historické nákladné vozidlá. Okrem toho, v železničnom múzeu je stála zbierka exponátov, takže bolo sa na čo pozerať. Program bol skutočne bohatý. Popoludní boli vypravené dva mimoriadne vlaky po bratislavských spojkách, takže návštevníci depa sa mohli previezť po Bratislave.
Motorové vozne M 131.1 s prívesnými vozňami tvorili zaujímavú súpravu
Po odchode poobedňajšieho mimoriadneho vlaku po bratislavských spojkách som aj ja spokojný ukončil svoju návštevu. Na záver už len zostáva poďakovať organizátorom a klubom za dobre pripravenú akciu. Fotografie z 13. ročníka stretnutia historickej techniky sú vo fotoalbume. © autor.