Infoblok
Meškanie vlakov
Rubriky
Najnovšie foto
757.008-8
zobrazenĂ: 3549
známka: 0
751.129-8
zobrazenĂ: 3283
známka: 1.00
751.126-4
zobrazenĂ: 3385
známka: 3.00
757.004-7
zobrazenĂ: 3136
známka: 0
757.012-0
zobrazenĂ: 3552
známka: 0
751.026-6
zobrazenĂ: 3197
známka: 0
757.009-6
zobrazenĂ: 3233
známka: 0
757.014-6
zobrazenĂ: 3143
známka: 0
751.129-8
zobrazenĂ: 2952
známka: 0
751.125-6
zobrazenĂ: 2939
známka: 0
|
Diskusné príspevky
k článku: Modernizácia železničnej trate Púchov – Považská Teplá zo dňa 19.02.2017, autor článku: Ing. Peter Páteček
Príspevok zo dňa: 25.03.2017 14:19:33
Autor: Peter
Titulok: Výstavba tunela v Milochove
Otázka: Podľa informácií, ktoré mám, by sa mal tunel odstreľovať a ľudia sa obávajú hluku. Máte pripravené nejaké opatrenia, ktorými by sa predišlo zníženiu komfortu života počas výstavby v tejto časti, alebo táto technológia hluk neprinesie. Robili ste merania hlučnosti pred výstavbou? Budete robiť merania aj počas výstavby? Prosím o popis pripravovaných prác. V priebehu razenia tunela technicky a investične najnáročnejšej stavby ŽSR od ich samostatnosti zhotoviteľ uvažuje aj s použitím trhavín.
Odpoveď ŽSR:
Na tieto práce musí byť vopred vypracovaný tzv. "Projekt trhacích prác“. Tento projekt podlieha schvaľovaciemu procesu Obvodného banského úradu v Prievidzi.
Prvé použitie trhacích prác v tuneli Diel sa predpokladá vo vnútri tunela, až po vyrazení cca 100 m vo vystrojovacej triede IVb, v tuneli Milochov až po vyrazení cca 300 m vo vystrojovacej triede Vb a Va.
Pri prvom použití trhacích prác sa bude merať hluk a šírenie seizmických účinkov. Pokiaľ by namerané hodnoty prekročili hygienické normy, prevedie sa úprava na použitých náložiach a časoch odstrelov. Vzhľadom na mimoriadne náročné terénne podmienky pri výstavbe uvedených tunelov, je razenie tunela odstreľovaním časti horniny nevyhnutné na pokračovanie prác. Zhotoviteľ je však viazaný prísnymi technickými a legislatívnymi pravidlami, ktoré je nutné pri týchto prácach dodržať. ŽSR sa budú snažiť, aby dopady na obyvateľov pri razení tunelov boli čo najmenšie, avšak ide o technicky mimoriadne náročné diela.
Pre vloženie diskusného príspevku k článku musíš byť zaregistrovaný a prihlásený!
Zobraziť článok: Modernizácia železničnej trate Púchov – Považská Teplá
Najnovšie články - aktuality, reportáže
|
Hlavné menu
Sledujte nás na:
Fórum
Inzercia
Dejiny železníc
Filmotéka
Vyhľadávanie
Štatistika
|