Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 13.12. 2019
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
KoÄľajovĂ© vozidlá - zobrazeno 10 z 75 
|1-10| |11-20| |21-30| |31-40| |41-50| |51-60| |61-70| |71-80|
Výluky na tratiach ŽSR s NAD
Výluky na tratiach Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) s náhradnou autobusovou dopravou (NAD) a informácie o iných obmedzeniach osobnej dopravy v týždni od 01. 10. 2018 do 07. 10. 2018.
                        
Cestujete vlakom? Zistite si, či na Vašej trati nie sú výluky vlakovej dopravy. V 40. týždni od pondelka 1. októbra do nedele 7. októbra 2018 budú tieto výluky s NAD.

Elektrický rušeň radu 140 (ex E 499.0)

Štvornápravový elektrický rušeň radu 140 (ex E 499.0) je určený pre prevádzku na elektrifikovaných tratiach s TNPS 3 kV, js. Rušeň je skriňového vyhotovenia. Skriňa je uložená na dvoch dvojnápravových podvozkoch. Rušeň je univerzálny, určený bol pre vozbu nákladných, osobných vlakov a rýchlikov. V súčasnosti rušne tohto radu už nie sú v prevádzke. 

Motorový rušeň radu T 499.0 (resp. 759)

Pri príležitosti tohtoročného MDD som sa vybral do rušňového depa vo Vrútkach, kde sa konala už tradičná akcia „Železnica pre deti“. Lákadlom bolo množstvo železničnej techniky, ktorá tu bola vystavená. Osobitne ma však do Vrútok ťahalo za motorovým rušňom, ktorý má zaujímavú históriu a názov. Je to Kyklop, motorový rušeň s jedným veľkým čelným reflektorom, podľa ktorého rušeň svoju prezývku dostal.

Elektrický rušeň radu 242 (spomienka na plecháče)

Donedávna bolo na slovenských tratiach možné v prevádzke vidieť elektrické rušne ČD radu 242, prezývané „plecháč“. Rušne tohto radu sú konštrukčne odvodené od rušňov radu 240, pričom pojazd a elektrická časť je v podstate zhodná. Výrobu ďalších elektrických rušňov pre striedavý trakčný systém 25 kV, 50 Hz si vyžiadala pokračujúca elektrifikácia. Z dôvodu vysokej ceny sklolaminátu boli skrine rušňov vyrobené z oceľových plechov, od čoho je odvodená aj ich prezývka.

Motorová jednotka radu 845+945 spoločnosti Arriva

V týchto dňoch na Slovensku prebiehajú skúšky motorovej jednotky radu 845+945 spoločnosti Arriva. Motorovú jednotku tohto radu spoločnosť Arriva tri mesiace na vlastné náklady skúšobne prevádzkovala v Českej republike na trati Praha – Kralupy nad Vltavou. Dnes bola vykonaná skúšobná jazda z Košíc do Moldavy nad Bodvou a späť. Ja som sa do Moldavy nad Bodvou na motorovú jednotku zašiel pozrieť.

Označovanie nákladných vozňov

Na stránkach magazínu Železničné.info sú už uverejnené články o označovaní hnacích koľajových vozidiel a tiež o označovaní osobných vozňov. Rovnako aj pri nákladných vozňoch je zavedený systém označovania, ktorý umožňuje ich jednoduchú a presnú identifikáciu. Vzhľadom na množstvo druhov prepravovaných nákladov je na železničných tratiach v prevádzke aj množstvo typov nákladných vozňov.

Motorová jednotka radu 813.1xx+913.1xx

V sobotu, 14. septembra 2013, v rámci programu pretekov parných rušňov výrobca ŽOS Zvolen, a.s., predstavil novú zmodernizovanú motorovú jednotku 813+913.110. Od pôvodnej motorovej jednotky sa nová jednotka už na prvý pohľad líši predovšetkým vzhľadom a tým, že je prispôsobená aj pre imobilných cestujúcich. Motorová jednotka je podľa výrobcu určená pre regionálnu osobnú dopravu.

Jedna kapitola jedného rušňa skončila

Bolo 1. júla 2005, kedy sa na svoju prvú jazdu z Košíc do Bratislavy v novom šate vybral rušeň 362.015. Na viacerých miestach Slovenska pršalo, napriek tomu jazdu tohto mimoriadneho vlaku sledovalo viacero ľudí. Bol to prvý rušeň, ktorý dostal reklamný „náter“ s logom známej spoločnosti. Reklamný náter na rušni vydržal až do tohtoročnej jari, kedy po oprave, rušeň dostal aj nový náter reprezentujúci ZSSK.

Motorový vozeň radu 801 (ex M 131.1)

Motorové vozne radu 801 známejšie pod pôvodným označením M 131.1 už nie sú v pravidelnej prevádzke dlhé roky. Ich vývoj a výroba začala krátko po 2. svetovej vojne a v osobnej doprave slúžili v hojnom počte. V prevádzke nahradili parné rušne na osobných vlakoch na miestnych tratiach. Stručný technický popis a informácie z histórie týchto motorových rušňov je v nasledujúcom článku. 

Ako je to s označovaním hnacích dráhových vozidiel?

Na začiatku bola fotografia motorovej jednotky 861.003-6. Zadal som označenie tejto novej motorovej jednotky do kalkulačky pre výpočet kontrolnej číslice a hľa, vyšlo mi 861.003-2. Potom som pozrel na internete zverejnené fotografie aj ostatných motorových jednotiek radu 861. Prvú jednotku radu 861 som vyfotil v Bratislave, keď prebiehali jej skúšobné jazdy. Vtedy mala označenie 861.001-6, no v súčasnosti má označenie 861.001-0. Tak som sa zamyslel, či toto označenie je správne, alebo prečo je to tak.


Home