Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 28.03. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
Trate - zobrazeno 10 z 317 
|1-10| |11-20| |21-30| |31-40| |41-50| |51-60| |61-70| |71-80| |81-90| |91-100| |101-110| |111-120| |121-130| |131-140| |141-150| |151-160| |161-170| |171-180| |181-190| |191-200| |201-210| |211-220| |221-230| |231-240| |241-250| |251-260| |261-270| |271-280| |281-290| |291-300| |301-310| |311-320|
160 rokov železničnej trate z Gänserndorfu do Bratislavy
    Dnes, 20. augusta 2008, uplynulo 160 rokov od okamihu, keď na Slovensko prišiel prvý vlak ťahaný parným rušňom (Bihár). Výstavba železničnej trate z Gänserndorfu do Bratislavy bola náročná a jej výstavbe predchádzal dlhšie obdobie až urputný boj. Pripomeňme si v krátkom spomienkovom príspevku udalosti, ktorými sa začali písať dejiny parnej železnice na Slovensku. 
 

Parný vlak Lučenec – Kokava nad Rimavicou

 Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vypraví v sobotu 9. augusta 2008 mimoriadny parný vlak z Lučenca do Kokavy nad Rimavicou a späť. Mimoriadny vlak bude vypravený pri príležitosti 160. výročia železníc na Slovensku, 107. výročia trate Lučenec – Poltár a 100. výročia trate Poltár – Kokava nad Rimavicou.

Trať 175: Rimavská Sobota - Poltár

Miestna neelektrifikovaná jednokoľajná železničná trať 175:
 
Rimavská Sobota – Poltár
 
Trať zrušená 3. mája 2007 rozhodnutím Ministerstva dopravy, pôst a telekomunikácií SR.

Leto s Katkou (2.) - po stopách úzkorozchodnej trate
Gelnica - Mníšek nad Hnilcom - Smolnícka Huta (Smolník)

   Dávnejšie som uvažoval, že sa pôjdem pozrieť na miesta, ktoré boli kedysi „domovom“ najstaršieho parného rušňa na Slovensku U 36.003 (Katky). Zaujímalo ma, či sa po toľkých rokoch nájdu v údolí Hnilca a Smolníka nejaké pozostatky po úzkorozchodnej trati, na ktorej chodil kedysi parný rušeň U 36.003 spolu s ostatnými rušňami.

Trať 110a: Devínske Jazero - Stupava

  Jednokoľajná miestna železničná trať 110a:   Devínske Jazero - Stupava

 Na verejnosť prenikli informácie o rozhodnutí Ministerstva dopravy, pôst a telekomunikácií SR zo dňa 25.3.2008, ktorým zrušilo trať Odb. Devínske Jazero – Stupava. To je vhodná príležitosť na malú spomienku na túto krátku trať.

Leto s Katkou I. - Košická detská úzkokoľajná železnica
Čermeľ – Alpinka (930)

 V sobotu 7. júna 2008 ráno v Revúcej pršalo. Ale nevadilo mi to, lebo to bol pre mňa dôležitý deň. Mal som poobede dohodnuté v Prešove jedno významné stretnutie, na ktoré som musel prísť bez ohľadu na počasie. Nasadol som teda do svojej obľúbenej mašinky a vybral sa pomaly do Prešova. Keďže som mal pred sebou ešte celé predpoludnie, a za Soroškou už nepršalo rozhodol som sa zastaviť v Košiciach v Čermeli, aby som sa pozrel na prevádzku najstaršieho parného úzkorozchodného rušňa na Slovensku.

Oprava cestného dreveného nadjazdu v Prakovciach

 Minule som v televízii videl reportáž z Prakoviec, kde prebieha rekonštrukcia cestného nadjazdu nad železničnou traťou 173 z Červenej Skaly do Margecian. Keďže som išiel zhodou okolností tadiaľ, a dokonca som cez rekonštruovaný most prechádzal, zastavil som sa na chvíľu, aby som prebiehajúcu rekonštrukciu zachytil objektívom.

Historická lesná úvraťová železnica Vychylovka - Deň železnice

    Na Kysuce do Novej Bystrice-Vychylovky som sa už dávno chcel ísť pozrieť. Takže veľmi vhod prišla akcia, ktorá sa tu uskutočnila v nedeľu 25. mája 2008. Konal sa tu „Deň železnice“, a keďže som sa tejto skvelej akcie zúčastnil, môžem potvrdiť, že tomu naozaj tak bolo. Snáď to potvrdia aj moje zážitky, ktoré tu uvediem v krátkej reportáži.

V železničnej stanici Nové Košariská sa vykoľajil osobný vlak

 (ŽP) Železničná polícia oznámila, že dnes (15.5.2008) o 15.51 hod. došlo v železničnej stanici Nové Košariská (trať 131) k vykoľajeniu motorového osobného vlaku, ktorý išiel z Bratislavy do Dunajskej Stredy.

Putovanie po Gemerských spojkách IV.: Tisovec - tunel pod Dielikom

    V predchádzajúcich častiach sme putovali po nedobudovaných Gemerských spojkách v úseku od Slavošoviec do Magnezitoviec, kde sme naše putovanie ukončili. V tejto časti nášho putovania sa pozrieme do Tisovca, kde taktiež prebiehala výstavba železničnej trate. Okrem novej, žiaľ nedostavanej, železničnej trate do Revúcej sa tu vybudoval tunel, ktorým sa odstránila úvrať od Pohronskej Polhory. Dnes sa pozrieme na úsek idúci zo železničnej stanice v Tisovci po tunel pod Dielikom.


Home