Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 13.12. 2019
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
Bratislava (uzol) - zobrazeno 10 z 44 
|1-10| |11-20| |21-30| |31-40| |41-50|
ŽSR chcú zrekonštruovať budovu hl. st. v Bratislave
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) uvažujú o rekonštrukcii budovy hlavnej stanice v Bratislave. Jej nevyhovujúci stav mala vyriešiť prestavba a výstavba multifunkčného spoločenského centra v lokalite Predstaničného námestia, v rámci ktorej mala budova stanice dostať pôvodný vzhľad, mali byť vybudované nové priestory pre cestujúcich a taktiež nové zastávky električiek, trolejbusov a autobusov v podzemí.

Železnica v bratislavskom prístave

Železničná stanica Bratislava-Pálenisko sa nachádza v prístave a slúži pre prísun a odsun nákladných vlakov. Vlečková koľaj sem vedie zo stanice Bratislava ÚNS (ústredná nákladná stanica). K spojeniu železničnej a vodnej dopravy v Bratislave došlo pred viac ako sto rokmi. Odvtedy prístav a železnica v prístave prešli viacerými zmenami.

Rekonštrukcia trakčného vedenia - Bratislava hlavná stanica

BRATISLAVA 24. mája 2012 (ŽSR) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) oznamujú cestujúcej verejnosti, že v dôsledku komplexnej rekonštrukcie trakčného vedenia v železničnej stanici Bratislava hlavná stanica dôjde k obmedzeniu osobnej, ako aj nákladnej železničnej dopravy v hlavnom meste. Začiatok výlukových prác je naplánovaný na 28. mája 2012 (pondelok) od 8:00 hod. a práce budú trvať etapovite nasledujúcich 6 mesiacov.
 

Rekonštrukcia 5. nástupišťa na bratislavskej hlavnej stanici (5.)

Železničné spoločnosti (ŽSR a ZSSK) minulý týždeň informovali o ukončení rekonštrukcie 5. nástupišťa na bratislavskej hlavnej stanici. Rekonštrukcia začala začiatkom decembra 2010. Po zhruba piatich mesiacoch sa na stanicu vrátili späť niektoré vlaky, ktoré boli presmerované na stanicu Bratislava-Nové Mesto. Na stanicu som občas zašiel, aby som sledoval prebiehajúcu rekonštrukciu, a rovnako som tam zašiel teraz, aby som zadokumentoval nový vzhľad nástupišťa.

Obnovený vzhľad železničnej stanice Bratislava–Nové Mesto

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) obnovili vzhľad železničnej stanice Bratislava-Nové Mesto. Obnova sa týkala vonkajších a vnútorných priestorov staničnej budovy a zahŕňala tiež napr. výmenu vykurovacích rozvodov a telies, elektrických rozvodov, výmenu svietidiel, podlahy a obloženia. Zrekonštruované boli toalety pre verejnosť. Obnovená bola fasáda budovy a upravené bolo okolie stanice. Ja som sa na obnovenú stanicu zašiel pozrieť, aby som nový vzhľad zadokumentoval aj pre tých, ktorí túto možnosť nemajú.

Rekonštrukcia železničnej stanice Bratislava-Nové Mesto

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začali dňa 9. februára 2011 s rekonštrukciou železničnej stanice Bratislava-Nové Mesto. Rekonštrukcia súvisí s majstrovstvami sveta v hokeji, ktoré sa budú konať v apríli v Bratislave a Košiciach. Cieľom je zlepšiť služby cestujúcej verejnosti a zvýšiť kultúru cestovania. Rekonštrukcia by mala byť hotová do 28. apríla. 2011.

Zahustenie železničných zastávok na území Bratislavy

Informácie o vybudovaní nových železničných zastávok na území mesta Bratislavy boli zverejnené už dávnejšie. V rámci návrhu realizácie Nosného systému hromadnej dopravy mesta Bratislavy a jej regiónu, ktorý nedávno predstavili predstavitelia mesta, sú zverejnené aj podrobnejšie informácie o uvažovaných nových železničných zastávkach. Na to, ako zahustenie železničných zastávok dopadne, si počkáme niekoľko rokov, no s návrhom sa môžeme oboznámiť už teraz.

Rekonštrukcia 5. nástupišťa na bratislavskej hlavnej stanici (4.)

Od mojej poslednej návštevy na bratislavskej hlavnej stanici uplynul mesiac. Aj keď je zimné obdobie a mrazivé počasie, práce pokročili. Nástupište má vybudované hrany a stojí aj nosná konštrukcia prístrešku. Položená je aj koľaj č. 20. Niekoľko fotografií z prebiehajúcej rekonštrukcie 5. nástupišťa je v nasledujúcom článku.

Budova „koňky“ dostala nový šat

Mestská časť Bratislava-Nové Mesto odkúpila od spoločnosti Woodimex historickú budovu stanice Konskej železnice v Bratislave na križovatke ulíc Legionárska a Krížna. Výstavba budovy postavenej v klasicistickom slohu prebiehala pred rokom 1840. Ide pravdepodobne o najstaršiu budovu slúžiacu železniciam, ktorá sa zachovala dodnes.

Rekonštrukcia 5. nástupišťa na bratislavskej hlavnej stanici (3.)

Po troch týždňoch som opäť zašiel na hlavnú stanicu pozrieť, ako pokračuje rekonštrukcia 5. nástupišťa. Doterajšie počasie umožnilo stavebné práce, takže rekonštrukcia o niečo pokročila. Znesená bola už aj koľaj č. 22. Rekonštrukcia pokročila, prebiehajú práce na výstavbe hrany nového nástupišťa. Viac napovedia fotografie.


Home