Spomienka na mechaniky (2.)

Autor: Ing. Peter Páteček <peter.patecek(at)zeleznicne.info>, Téma: Trate 130-136, Vydané dňa: 15. 02. 2011

Na trati 131 z Bratislavy do Komárna bude od marca budúceho roku prevádzkovať vlaky spoločnosť RegioJet. Trať bola vybudovaná postupne. Najprv bol 23. augusta 1895 do prevádzky daný úsek z Bratislavy do Dunajskej Stredy. Druhý úsek z Dunajskej Stredy do Komárna bol otvorený 17. novembra 1896. V druhej časti si zaspomíname na mechanické návestidlá, ktoré som odfotil v niektorých staniciach od Kvetoslavova po Komárno.


Kvetoslavov
 
Mechanické návestidlo na vchode od Bratislavy  
Mechanické návestidlá na trati 131
 
Mechanické závory...
Mechanické návestidlá na trati 131
 
...boli zrušené a nahradené svetelným PZZ
Mechanické návestidlá na trati 131
 
Vlak NEx vchádza do stanice
Mechanické návestidlá na trati 131
 
 
Lehnice
 
Vlak do Komárna míňa vchodové návestidlo od Komárna
Mechanické návestidlá na trati 131
 
Manipulačný vlak do Komárna prechádza stanicou
Mechanické návestidlá na trati 131
 
 
Zemianska Olča
 
Manipulačný vlak čaká na odchod do Komárna
Mechanické návestidlá na trati 131
 
Vchodové návestidlá - vľavo od Bratislavy, vpravo od Komárna
Mechanické návestidlá na trati 131 Mechanické návestidlá na trati 131
 
Osobný vlak na čele s 742.038-3 z Komárna do Bratislavy vchádza do stanice
Mechanické návestidlá na trati 131
 
 
Zlatná na Ostrove
 
Mechanické návestidlo na vchode od Bratislavy
Mechanické návestidlá na trati 131
 
Zaujímavá súprava osobného vlaku vchádza do stanice
Mechanické návestidlá na trati 131
 
 
Komárno
 
Rušeň 742.002-9 stráži odchodové návestidlá na trati 131 a 136
Mechanické návestidlá na trati 131
 
Osobný vlak z Bratislavy medzi vchodovými návestidlami s dvoma ramenami
Mechanické návestidlá na trati 131
 
V dvoch článkoch sme si zaspomínali na mechanické návestidlá a závory, ktoré slúžili železničnej doprave v niektorých staniciach na trati z Bratislavy do Komárna.  Foto: © autor