Jarné práce pod Tatrami

Autor: Ing. Peter Páteček <peter.patecek(at)zeleznicne.info>, Téma: Trate 180-188, Vydané dňa: 16. 03. 2014

Asi pred mesiacom a pol sme Vám priniesli informácie o aktuálnom stave snehovej pokrývky pod Tatrami. Tento týždeň som potreboval vybaviť niečo v Poprade. Spojil som užitočné s príjemným a pozrel som sa aj na polia pod Tatrami, či už aj tam zvláštna tohtoročná zima umožnila jarné práce na našich poliach. Nasledujúca fotoreportáž je pochopiteľne nielen o traktoroch.


Cestou do Popradu som sa zastavil najprv vo Vydrníku, v jednej z podtatranských obcí. Slnečné a teplé počasie vylákalo na polia poľnohospodárov, polia boli poorané a v čase mojej takpovediac kontrolnej misie prebiehala sejba. Traktory behali so sejačkami po poliach a sadili našu tohtoročnú úrodu. Ako som tak sledoval jarné práce v chotároch v okolí Vydrníka, prešlo okolo aj pár vlakov, ktoré tiež bolo potrebné zadokumentovať.
 
Vydrník - dvojičku 131.016+131.015 (tu ako Rv do Popradu) ešte raz uvidíme
Trať 180
 
Rušeň 361.002 na čele R 601 z Bratislavy do Košíc
Trať 180
  
Z Vydrníka som išiel priamo do Popradu, ktorý bol mojim cieľom. V Poprade som vybavil všetko potrebné v predstihu, preto som sa rozhodol skontrolovať priebeh jarných prác aj v iných podtatranských lokalitách. Zamieril som preto na Štrbu, čo určite všetkých čítajúcich prekvapuje. Na Štrbu som prišiel pár minút pred prechodom vlaku Ex 122 Košičan do Prahy. Na západnej strane stanice Štrby však žiadne jarné práce na poliach neprebiehali, takže okrem Košičana nebolo iných objektov na sledovanie a fotenie.
 
Ex 122 Košičan z Košíc do Prahy
Trať 180
 
Premiestnil som sa teda na východnú stranu stanice Štrba s nádejou, že aspoň tam sa nájde nejaký traktor na podtatranských poliach. No žiaľ, okrem pár vlakov, ktoré občas prešli, traktor sa neobjavil ani jeden.
 
Rušeň 183.004 vykonáva postrk na štrbskej rampe - prvé stretnutie
Trať 180
 
MÚV sa spúšťa pomaly zo Štrby
Trať 180
 
Zubačka sa pre zmenu pomaly ťahá na Štrbské Pleso
Trať 182
 
Modrá 362.012 na čele meškajúceho R 603
Trať 180
 
Modrá ešte raz, aj keď modrá už dávno vyšla z módy...
Trať 180
  
Osobný vlak s rušňom 163.119 na čele
Trať 180
 
"Gorila" 350.017 na čele IC 503
Trať 180
  
Zatiaľ, čo v mojom diári Vydrník získal plus, na Štrbe som si poznačil dvakrát veľké mínus. Túto štatistiku bolo potrebné vylepšiť a preto som zamieril do Važca, ďalšej podtatranskej obce. Tu, najprv pred obcou som už na prvý pohľad zaregistroval čulý pohyb na poliach. 
 
Reko rušeň 361.104 na R 608 pred Važcom
Trať 180
 
No nezdržal som sa dlhšie, predsa len čas pokročil a chotár v okolí Važca je veľký, preto som zašiel aj kúsok ďalej za obec. Tu sa na okolitých poliach preháňalo viacero traktorov, oralo, bránilo a sadilo sa ostošesť. Poznačil som si do diára dva veľké plusy pre Važec a priebežne robil fotodokumentáciu.  
 
Osobný vlak so zelenou 163.106 na čele
Trať 180
 
Drevený vlak s dvojičkou 131.085+131.086
Trať 180
 
Na čele vlaku s rudou bola dvojička 131.084+131.083
Trať 180
 
Spomínaná dvojička 131.016+131.015 so súpravou nových plošinových vozňov
Trať 180
 
Plošinový vozeň radu Sggnss bielej farby
Trať 180
 
dtto
Trať 180
 
Rušeň 183.004 vykonáva postrk na štrbskej rampe - druhé stretnutie
Trať 180
 
"Gorila Kakadu" 350.008 na čele IC do Bratislavy
Trať 180
 
Elektrická poschodová jednotka - riadiaci vozeň 971.009-6
Trať 180
 
Je domaľované, zroloval som plátno, zbalil stojan,
utrel som štetce a zamieril domov
Trať 180 
 
Jarné práce v ďalších podtatranských obciach snáď skontrolujem nabudúce. Veď podľa kalendára nám ešte vládne pani Zima. Text a foto © autor. Fotografie budú pridané do príslušných fotoalbumov.