Table './phprszeleznicn/rs_stat_ip' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_stat_ip' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_stat_session' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_stat_ip' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_kontrola_ip' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_kontrola_ip' is marked as crashed and should be repaired Modernizácia železničnej stanice Poprad-Tatry (1.)
 Infoblok
IP adresa: 3.231.220.225
Dátum: 05. 06. 2020
Čas: 01:53
Meniny má: Laura
Zajtra: Norbert
 Meškanie vlakov

Číslo vlaku:

Pohyb vlakov na mape ŽSR

 Rubriky
 Najnovšie foto
757.008-8
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 19.4.2018
zobrazenĂ­: 1718
známka: 0

751.129-8
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, Rožňava, trať 167, 19.1.2018
zobrazenĂ­: 1486
známka: 1.00

751.126-4
ZSCS, Pn Turňa nad Bodvou - Slavec jaskyňa, trať 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 1793
známka: 3.00

757.004-7
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 1572
známka: 0

757.012-0
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 1994
známka: 0

751.026-6
ZSCS, +751.171-0, Rv do depa, trať 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 1679
známka: 0

757.009-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Jovice, trať 160, 20.6.2017
zobrazenĂ­: 1832
známka: 0

757.014-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Rožňava, trať 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 1855
známka: 0

751.129-8
ZSCS, Pn Kapušany pri Prešove - Stožok, Rožňava, trať 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 1674
známka: 0

751.125-6
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, trať 167, 30.5.2017
zobrazenĂ­: 1764
známka: 0

» ÄŽalšie fotografie
L - Š

Modernizácia železničnej stanice Poprad-Tatry (1.)

Modernizácia železničnej stanice Poprad-Tatry (1.)
     V prvom polroku 2006 prenikli na verejnosť informácie o pripravovanej rekonštrukcii a modernizácii železničnej stanice Poprad-Tatry. Ako správny železničný fanúšik som sa teda vybral do Popradu, aby som zachytil vtedajšiu podobu tunajšej stanice. Samozrejme, že do Popradu som občas zašiel, aby som zachytil situáciu počas jej modernizácie. Moje postrehy Vám prinášam v tejto krátkej fotoreportáži.


Modernizácii predchádzalo vybudovanie provizórnych dočasných sypaných nástupíšť, aby bola naďalej zabezpečená osobná doprava.
 
Provizórne nástupišťa
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tary
 
Z informácií, ktoré zverejnili Železnice Slovenskej republiky vyplynulo, že rekonštrukcia a modernizácia by mala stáť viac ako 858 mil. Sk. Malo ísť o výstavbu troch zastrešených nástupíšť, výstavbu nadchodov a prepojenia nástupíšť s prestupovou halou Tatranských elektrických železníc (TEŽ), podchodov pre cestujúcich, ktorými sa prepojí vstupná hala s nástupišťami. Súčasťou by mali byť eskalátory a výťahy pre immobilných cestujúcich, takže po rekonštrukcii by mala byť celá stanica bezbariérová.
 
Vlak EC 120 z Prahy do Košíc prichádza k provizórnemu nástupišťu
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tary
 
V rámci modernizácie sa zrekonštruuje cca 13 kilometrov koľají a zabezpečovacia technika súvisiaca so železničnou dopravou. Rýchlosť na koľajniciach sa má zvýšiť na 100 km/h. Modernizácia by mala byť ukončená v auguste 2007.
 

Celkový pohľad na strednú časť stanice
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tary
 
V železničnej stanici bude po modernizácii fungovať nové elektronické staničné zabezpečovacie zariadenie. Pre informovanie cestujúcich sa vybuduje nové oznamovacie a informačné zariadenia. Pre ich bezpečnosť bude slúžiť aj nový kamerový systém.

Nové staničné koľaje v prevádzke
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tary
 
Modernizáciou sa má zvýšiť kapacita stanice na 2 000 cestujúcich za hodinu. Celá rekonštrukcia sa robila za plnej prevádzky na stanici, čo dokazujú aj fotografie.
 
Osobný vlak odchádza od druhého rozostavaného nástupišťa
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tary
 
Rekonštrukcia a modernizácia železničnej stanice Poprad-Tatry bola financovaná zo štrukturálnych fondov Európskej únie vo výške 75 % a z prostriedkov štátneho rozpočtu vo výške 25 %.

Rozostavané druhé a tretie nástupište
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tary
 
Investorom stavby boli Železnice Slovenskej republiky a dodávateľom stavby Združenie Poprad-Tatry.
 
Informačný panel
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tary
 
Železničná stanica Poprad-Tatry leží na V. medzinárodnom tranzitnom koridore, ktorý na území Slovenskej republiky vedie z Bratislavy cez Žilinu a Košice do Čiernej nad Tisou.
 
Rýchlik z Košíc do Bratislavy odchádza od druhého nástupišťa
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tary
 
Z hľadiska osobnej dopravy je stanica v Poprade významným železničným uzlom, je vstupnou bránou do tatranského regiónu, ako aj do samotných Vysokých Tatier.
 
Kométa (EMU 26.001)
žst. Poprad-Tary
 
Spracované podľa informácii Železníc Slovenskej republiky, a.s., informácií z verejných zdrojov a osobných poznámok autora. 
Fotoalbum k článku: žst. Poprad-Tatry: rekonštrukcia (1.)
Celkom fotografií: 79
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Základy pre tretie nástupište, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Pohľad na podchod k tretiemu nástupišťu, zreteľné sú tiež výťahové šachty, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Výstavba tretieho nástupišťa, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Nové zatiaľ nedokončené koľajisko, vpravo prístrešok tretieho nástupišťa, 11.5.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Podchod k tretiemu nástupišťu, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Druhé a tretie nástupište zo vtáčej perspektívy, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Vzadu rozostavané koľajisko, vpredu prevádzkované nové dopravné koľaje, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Koniec prvého a druhého nástupišťa, smer Gánovce, 11.5.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Druhé a za ním tretie nástupište vo výstavbe, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Prvé a druhé nástupište od Gánoviec, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Nedorobky na prvom nástupišti, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Detailný pohľad na druhé nástupište od Gánoviec, 11.5.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Detailný pohľad na druhé nástupište, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Prvé a druhé nástupište od Svitu, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Staré pražce a koľaje vzadu, pred nimi náznaky tretieho nástupišťa, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Hotová časť prvého nástupišta a kladenie dlažby na druhom, 11.5.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Druhé, rozostavané nástupište a kusá koľaj so zarážadlom, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Druhé nástupište s odchodovým návestidlom, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Výstavba druhého, tretieho nástupišťa a koľají, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Prechádzajúci nákladný vlak, 11.5.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Celkový pohľad od Svitu, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 3. - Celkový pohľad od Svitu, 11.5.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Ľavá časť stanice, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Ľavá časť stanice s novými koľajami, 30.3.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Ľavá časť stanice, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Prvé nástupište a nové dopravné koľaje, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Druhé nástupište i keď v provizórnych podmienkach už tiež slúžilo cestujúcim, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Bočný pohľad, výstavba krytého nástupišťa a montáž krytu schodiska od haly TEŽ, 30.3.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Rozostavané druhé nástupište a vpravo chýbajúce koľaje, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Detailný pohľad na konštrukciu budúcej strechy nástupišťa, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Bočný pohľad na prvé a druhé nástupište, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Len stredná časť prvého nástupišťa je chránená, 30.3.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Pre príchod k vlakom na druhé nástupište slúžilo provizórne drevené schodisko z haly TEŽ, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Bočný pohľad na schodisko k druhému nástupišťu a na stavbu základov podchodu k tretiemu nástupišťu, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Celkový pohľad na pravú stranu staveniska, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Pri druhom nástupišti práve stojí vlak EC 120 z Košíc do Prahy, 30.3.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry - Koľajisko bez koľají na ľavej strane stanice, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Montáž konštrukcie budúceho východu k druhému nástupišťu s pohyblivými schodmi, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Celkový pohľad zhora na ľavú stranu stanice, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Nedokončené prvé a rozostavané druhé nástupište od Gánoviec, 30.3.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Rozostavané druhé nástupište, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry - Celkový pohľad, vľavo vydláždené prvé nástupište, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Informačná tabuľa s vizualizáciou konečného stavu, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Zatiaľ nedokončené prvé nástupište, čo tam asi bude? 30.3.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Celkový pohľad na prvé a druhé nástupište, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Pohľad na nové zhlavie smerom do Spišskej Novej Vsi, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Osobný vlak odchádza od druhého nástupišťa, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Montáž prístrešku a budúceho schodiska s eskalátormi na druhom nástupišti, 30.3.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Celkový pohľad od Svitu, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Zhlavie s novými koľajami a odchodovými návestidlami na zhlaví do Svitu, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Nákladný vlak prechádza cez prostrednú koľaj, mimo hranu nástupíšť,  30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - Pohľad na nové koľajisko smerom na Svit, vpravo hotová časť prvého nástupišťa a vľavo rozostavané druhé, 30.3.2007
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 2. - K prvému nástupišťu na koľaj prvú príde vlak IC do Košíc, 30.3.2007Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Zhlavie od Gánoviec, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Pravá časť železničnej stanice, vzadu funkčné dopravné koľaje a odchodové návestidlo, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Výstavba prvého a druhého nástupišťa, v pozadí provizórne sypané nástupištia, 8.10.2006
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Ľavá strana stanice, výstavba prvého a druhého nástupišťa, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Provizórny prechod k vlakom, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Nová dopravná koľaj tu zatiaľ končí, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Pohľad na stavenisko od Svitu, 8.10.2006
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Zo zhlavia sa rozbiehajú nové koľaje, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Výstavba prvého a druhého nástupišťa, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Celkový pohľad od Svitu, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Staré a nové stožiare trolejového vedenia, 8.10.2006
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Inštalačné hadice pre káble zabezpečovacích zariadení, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Zhlavie od Svitu s novými koľajami, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Vlak EC 121 Košičan prichádza k provizórnemu nástupišťu, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Vlak EC 121 Košičan prichádza k provizórnemu nástupišťu, 8.10.2006
Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Zhlavie od Svitu s novými koľajami, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Nové trolejové stožiare a koľaje na zhlaví od Svitu, 8.10.2006Rekonštrukcia žst. Poprad-Tatry 1. - Vybudovanie provizórnych sypaných nástupíť predchádzalo rekonštrukcii, 8.6.2006
          

Známka: 2,00 | Hodnotili: 27
Autor: Ing. Peter Páteček | Dňa: 30. 10. 2007 | 32457x prečítané | Späť
Príspevkov: 0 Zobraziť diskusiu | Pridať príspevok

Bookmark and Share     Informačný e-mail    Vytlačiť
 Najnovšie články - aktuality, reportáže
 Hlavné menu

Užívateľské meno (prezývka):

Heslo:




Registrácia nového čitateľa!

 Sledujte nás na:

      

 Fórum
Železničné.info - Diskusné fórum

Železnice v Európe - Taliansko

Železničné trate - Mimoriadnosti na tratiach

Slovenské železnice - Meškanie vlakov

Železničné stanice - Stará Kremnička


Koľajové vozidlá - Motorové jedotky radu 813


Železničné.info - Železničné.info

Slovenské železnice - Nehody na tratiach

ÄŽalšie prĂ­spevky »
 Inzercia
Nie sú žiadne inzeráty.
 Dejiny železníc
 Filmotéka
Rozlúčka s Uhrankou Prehraj
R 371 Horehronec Prehraj
Hanušovský viadukt 2Prehraj
498.104 Albatros na trati 131Prehraj
Tri pary v akciiPrehraj
GP 2011 ZvolenPrehraj
464.001 na DomiciPrehraj
Kačena - PLŽPrehraj
754.054 na mimoriadnom vlakuPrehraj
Oslavy storočnice trate 196Prehraj
 Vyhľadávanie
Vlož text:

 Štatistika
Tieto stránky boli vytvorené pomocou phpRS redakčného systému napísaného v PHP jazyku

php    mysql    apache    rss

© ŽELEZNIČNÉ.INFO :: 2007-2018