Výlet na Kysuce si naplánoval tak, e som išiel najprv do Makova, odkiaž som sa po krátkej prestávke presunul na stanicu v Turzovke, aby som počkal na mimoriadny vlak. V Makove sa na slnku vyhrievala motorová jednotka 813.023-9. Pár záberov výpravnej budovy a bagety a u som mieril do Turzovky.
Ráno v Makove
Zmodernizovaná motorová jednotka
V Turzovke sa konali dni mesta. V okolí stanice boli rôzne atrakcie a stánky, a mnostvo návštevníkov. Niektoré miestne komunikácie boli z tohto dôvodu uzavreté, ale nejako sa mi podarilo prís na stanicu. Počasie sa postupne zhoršilo, zrána síce svietilo slnko, neskôr sa však obloha zatiahla a bolo na nej veža oblačnosti. Motorový vlak zo iliny mal menšie meškanie, ale nakoniec sa ozvala píšala Hurvínka a vlak prišiel. źudí vo vlaku nebolo veža, a ani v Turzovke veža žudí nenastúpilo. Netrvalo dlho a mimoriadny vlak do Makova bol vypravený.
Stanica Turzovka
Mimoriadny motorový vlak v Turzovke
Odchod do Makova
Vzdialenos medzi Turzovkou a Makovom nie je vežká, a preto miest na fotenie pri trati nie je veža. Napriek tomu, som si vyhliadol niekožko miest, kde som plánoval foti. Cestou do Makova som sa zastavil na stanici vo Vysokej nad Kysucou.
Vysoká nad Kysucou
Vlak sa dal stíha len vďaka tomu, e zastavoval na zastávkach a staniciach leiacich na relatívne krátkom úseku trate. Na elezničnej trati medzi Turzovkou a Makovom je mnostvo priecestí, take keby mimoriadny vlak nezastavoval na zastávkach, stíha by sa nedal. Z Vysokej nad Kysucou som išiel rovno do Makova, kde som na stanici počkal na príchod mimoriadneho vlaku.
Makov ako za starých čias
Po príchode do Makova
Tu sa historická súprava stretla s modernizovanou jednotkou radu 813, ktorá tu ešte stále čakala. Okrem toho motorový vozeň obiehal prívesný, take bola príleitos urobi pár záberov.
Obiehanie
Výhrevňa ako kulisa
Vlak pripravený na odchod do Turzovky
Pred odchodom vlaku spä do Turzovky som sa premiestnil na tra. Vlak sa mi podarilo odfoti na zastávke v Ninom Kelčove a potom tie ešte na trati. Z pretrhanej oblačnosti dokonca občas vykuklo slabé slnko, take aj svetla bolo ako-tak dos.
Niný Kelčov
Počas čakania na priecestí
Na stanici v Turzovke prebehlo opä obiehanie a odstavenie súpravy do „šturca“, aby sa uvožnila kožaj osobným vlakom, ktoré sa tu mali na poludnie kriova. Tesne pred stanicou sa nachádza jedno z mnohých priecestí, toto je však zaujímavé svojou dĺkou. Práve na tomto mieste som sa rozhodol odfoti motorovú jednotku 813.023 z Makova do Čadce. V stanici sa „bageta“ kriovala s osobným vlakom, na ktorom bol motorový vozeň 811.017-3 s riadiacim vozňom 912.001-5.
Na priecestí v Turzovke
Po odchode kriujúcich sa vlakov som išiel opä na tra. Najprv som v Ninom Kelčove odfotil osobný vlak pri jeho návrate do Čadce a potom pred zastávkou aj mimoriadny vlak do Makova.
Chvíža pre nostalgiu a zaujímavé telegrafné stĺpy
Keď motorový vláčik prešiel, presunul som sa na stanicu do Makova. Tu som urobil ešte pár záberov z „ručného obiehania“ a pobytu mimoriadneho vlaku v tejto stanici. Kede som nemal v pláne u viac foti, a aj na oblohe pribúdalo oblačnosti, rozhodol sa ukonči svoj výlet na Kysuciach a spokojný som z Makova zamieril rovno domov.
"Ručné obiehanie"
Ešte prehodi výhybku...
Škoda, e cestujúcich nebolo v mimoriadnom vlaku viac. Osobné vlaky na trati 128 Čadca – Makov ešte chodia, take pre domácich nemusela by akcia a tak atraktívna. Mono to bolo tým, e mnohí vyuili vožný deň a relatívne dobré počasie na práce okolo rodinných domov, či na záhradkách, alebo dali prednos iným akciám, ktoré sa počas víkendu v Turzovke konali. Na záver zostáva u len tradičné poďakovanie organizátorom akcie, najmä členom Spoločnosti Povaskej dráhy ilina. Fotografie z akcie sú vo fotoalbume. © autor