Ja som tie vyuil túto mimoriadnu udalos. Na trati 165 z Plešivca do Muráňa bola osobná doprava zastavená (u po druhýkrát) 1. mája 2011, take vyfoti „osobný“ vlak sa dá u len pri takejto mimoriadnej príleitosti. Na historický vlak som počkal nad Gemerskou Hôrkou, odkiaž som potom vlak sprevádzal a do Muráňa.
Pred odchodom ráno v Košiciach
Plešivec
Gemerská Hôrka zastávka
Motorka prechádza Koniarskou planinou
Tra 165
Jediná zastávka na 165 bola plánovaná v Lubeníku. Tam sme sa stretli s Norom, ktorý potom pokračoval do Muráňa so mnou. V Lubeníku bolo zriadené menšie elezničné múzeum, v ktorom sa aj napriek krátkej dobe jeho existencie nachádza mnostvo vzácnych elezničných artefaktov, fotografií, modelové kožajisko. Okrem toho sa tu nachádza mnostvo textových a obrazových materiálov o nedokončených tratiach známych ako Gemerské spojky. Našastie, návštevníkov bolo v múzeu počas krátkej prestávky tak veža, e sa iaž nedalo ani foti, take fotografie z múzea v tejto reportái chýbajú.
Vlak z Košíc zastavuje pri prvom nástupišti v stanici Lubeník
Lubeník
Asi 15 minút trvajúca prestávka rýchlo uplynula a historický vlak sa pohol do svojej ciežovej stanice v Muráni. V koncovej stanici sme počkali na obiehanie prívesného vozňa. Väčšina cestujúcich z vlaku sa medzitým presunula do autobusov, ktoré ich odviezli na hradné hry. Po obehnutí Magdy bola súprava historického vlaku odstavená a nastala asi tri hodiny trvajúca pauza. Tento čas sme s mojim spoločníkom vyuili aj na návštevu Telgárta, kde sme obdivovali elezničné objekty, viadukty a tunely. Naša návšteva v Telgárte sa však mimoriadne predĺila, pretoe rýchlik Horehronec do Košíc mal meškanie viac ako hodinu. Po prejdení rýchlika, na čele ktorého bol motorový rušeň 757.002, sme sa presunuli spä do Muráňa.
Muránska Dlhá Lúka
Posledné priecestie pred stanicou v Muráni
Magda pod hradným bralom Cigánka
Obiehanie v Muráni
Odstavená súprava
Poobede bola v pláne jedna jazda z Muráňa do Revúcej a spä. Obloha na rozdiel od dopoludnia bola zatiahnutá, no našastie nepršalo, take foti sa dalo. Z Muráňa do Revúcej nebolo tožko záujemcov na prevezenie, take išla len sólo Magda. Motorový vozeň sme vyfotili len pri jeho ceste do Revúcej a odchode spä do Muráňa. Vlak po príchode do Muráňa mal plánovanú len krátku prestávku a hneď sa vydal na spiatočnú jazdu do Košíc. Muránsku strelu sme potom sprevádzali z Revúcej a do Plešivca.
Kyvadlová jazda do Revúcej
Sólo motorový vozeň
Návrat do Košíc - za Mokrou Lúkou
V stúpaní na Koniarsku planinu
V Plešivci som sa rozlúčil s Norom. Po príchode rýchlika Gemeran do Zvolena bol historický vlak hneď vypravený do Košíc. Vzápätí bol vypravený aj rýchlik do Zvolena.
Zelená pre historický vlak do Košíc
Krátke stretnutie M 131.1125 s 754.072 na R 934 Gemeran
Na záver zostáva poďakova Klubu historických kožajových vozidiel pri RD Haniska pri Košiciach za akciu a snáď niekedy na budúce dovidenia na Gemeri.
Fotografie: © Norbert Mondek & Ing. Peter Páteček