Infoblok
IP adresa: 35.171.22.220
Dátum: 28. 03. 2024
Čas: 22:48
Meniny má: Soňa
Zajtra: Miroslav
 Meškanie vlakov

Číslo vlaku:

Pohyb vlakov na mape ŽSR

 Rubriky
 Najnovšie foto
757.008-8
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, tra 160, 19.4.2018
zobrazenĂ­: 3110
znĂĄmka: 0

751.129-8
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, Rožňava, tra 167, 19.1.2018
zobrazenĂ­: 2852
znĂĄmka: 1.00

751.126-4
ZSCS, Pn Turňa nad Bodvou - Slavec jaskyňa, tra 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 2977
znĂĄmka: 3.00

757.004-7
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, tra 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 2749
znĂĄmka: 0

757.012-0
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, tra 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 3182
znĂĄmka: 0

751.026-6
ZSCS, +751.171-0, Rv do depa, tra 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 2819
znĂĄmka: 0

757.009-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Jovice, tra 160, 20.6.2017
zobrazenĂ­: 2880
znĂĄmka: 0

757.014-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Rožňava, tra 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 2818
znĂĄmka: 0

751.129-8
ZSCS, Pn Kapušany pri Prešove - Stožok, Rožňava, tra 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 2595
znĂĄmka: 0

751.125-6
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, tra 167, 30.5.2017
zobrazenĂ­: 2612
znĂĄmka: 0

» ĎalĹĄie fotografie
Nákladná doprava

Vykožajenie nákladného vozňa vo Východnej

Vykožajenie nákladného vozňa vo Východnej
Dnes ráno v stanici Východná na trati Košice – Žilina došlo k vykožajeniu jedného nákladného vozňa tak, že blokoval dopravu po oboch traových kožajach. Strohé informácie o nehodovej udalosti ma zaujali, preto som zmenil som pôvodný program a do Východnej som sa zašiel pozrie. Pôvodne som neplánoval zotrva vo Východnej dlhšie, ale nakoniec som tam aj napriek nepríjemnému počasiu vydržal až do obnovenia prevádzky na prvej traovej kožaji. 



Po príchode na stanicu vo Východnej (asi o 11.20 h), ktorá leží približne tri kilometre od rovnomennej obce ma privítal studený, nepríjemný vietor. Našastie som si zobral nejaké oblečenie navyše. Naobliekaný som sa premiestňoval k západnému zhlaviu, kde stála ucelená súprava nákladných vozňov radu Eas naložených železnou rudou. Nehodová udalos sa stala v obvode stanice Východná. Okolo súpravy sa pohybovalo množstvo žudí od železníc, ale aj novinárov. Po žavej strane trate je zárez a ja som sa rozhodol ís nad zárezom popod les nad traou, kadiaž som sa dostal až k miestu, kde bol vykožajený vozeň. Rušeň, ani vozne pred vykožajeným vozňom tu už neboli. Vozeň bol vykožajený oboma podvozkami.
 
Pravdepodobne ešte pre výhybkami západného zhlavia došlo k poškodeniu predného podvozka štvorosého vozňa radu Eas (56 SK-ZSSKC 5975 908-0). Následkom toho došlo k vykožajeniu predného do žavej strany a aj zadného podvozku do pravej strany v smere jazdy vlaku. Vykožajené podvozky nesúc archu vozňa a nákladu doslova orali tra. Poškodený je úsek dlhý asi 150 metrov párnej kožaje vrátane viacerých výhybiek. V kožajisku boli roztrúsené časti poškodeného podvozku.
 
Nehodová udalos mala pochopitežne vplyv na železničnú dopravu. Vykožajený vozeň zastavil tak, že časou zasahoval do prejazdného prierezu prvej traovej kožaji, preto bola doprava obojstranne prerušená. Tesne pred vykožajením, úsekom prechádzal nočný rýchlik z Prahy R 441 Excelsior do Košíc. Ďalšie osobné vlaky a rýchliky boli nahradené autobusovou dopravou.  
 
Približne o 13.30 h prišiel zo Žiliny do stanice Východná nehodový vlak, ktorý priviezol kožajový žeriav EDK 750 (99 56 955 1 297-1). Žeriav s hmotnosou 120 ton má nosnos až 125 ton. Prešli však ďalšie takmer tri hodiny, kým bol vykožajený vozeň odstránený z prvej kožaji.
 
Do vykožajeného vozňa bol zakliesnený vozeň za ním, preto bolo najprv potrebné vozne oddeli a nepoškodený vozeň odtiahnu. Odstránené boli nárazníky a niektoré ďalšie súčasti oboch vozňov. Medzitým od Štrby do stanice Východná prišiel elektrický rušeň 183.043, ktorý čas súpravy (prvú skupinu vozňov) posunoval spä do stanice, kde vozne boli odstavené. Pretože záaž bola privežká, nemohli by odtiahnuté naraz všetky nepoškodené vozne, ale len ich čas. Po odtiahnutí prvej skupiny vozňov sa odkrylo naplno poškodenie kožaje. Preto nasledovalo premeriavanie rozchodu a skúmanie rozsahu poškodenia. Nakoniec sa rušeň s piatimi vozňami s prvej skupiny vrátil a pomaly odtiahol aj zostávajúce pojazdné vozne do stanice. Vozne z prvej skupiny mal rušeň zavesené preto, aby vzhžadom na svoju hmotnos nemusel zájs nad poškodené miesto.
 
Po odtiahnutí nepoškodených vozňov nasledovalo zodvihnutie a preloženie vykožajeného vozňa tak, aby nebránil prejazdu vlakov po prvej kožaji a mohla tak by obnovená aspoň čiastočne železničná tra medzi Žilinou a Košicami. Náročná operácia bola ukončená asi o 16.15 h s tým, že vozeň stále stál v kožajisku. Poškodené podvozky síce neumožnili položenie vozňa na kožaj a jeho odtiahnutie, ale prerušená železničná doprava mohla by obnovená aspoň po jednej kožaji. Práce na odtiahnutí vykožajeného vozňa a oprave poškodenej trate budú vzhžadom na rozsah poškodenia pokračova ešte niekožko dní.
 
Našastie, došlo len k materiálnym škodám. Neviem si predstavi, čo by bolo, keby rýchlik z Prahy meškal okolo 20 minút, tak ako predvčerom. Príčiny nehody  vyšetruje inšpekcia ŽSR a ďalšie orgány. 
 
 
Východná
Východná - NU
 
Miesto nehodovej udalosti
Východná - NU
 
Poškodená kožaj
Východná - NU
 
Súprava zastavila na výhybkach
Východná - NU
 
Časti poškodeného podvozku
Východná - NU
 
Zlomená kožaj
Východná - NU
 
Poškodené podvaly
Východná - NU
 
Súprava vozňov Eas s rudou
Východná - NU
 
Vykožajený vozeň
Východná - NU
 
Detail
Východná - NU
 
Zakliesnené vozne
Východná - NU
 
Označenie vykožajeného vozňa
Východná - NU
 
Čakanie na žeriav
Východná - NU
 
Asistovali aj trolejári - trolej bola bez napätia
Východná - NU
 
Žeriav EDK 750 zo Žiliny prišiel asi o 13.30 h
Východná - NU
 
Poškodený úsek  - rakaňa ide pre druhú skupinu pojazdných vozňov
Východná - NU
 
Žeriav sa púša do práce
Východná - NU
 
Vykožajený vozeň bol nakoniec preložený, aby neblokoval prvú kožaj
Východná - NU
 
Prvá kožaj je opä prejadzná
Východná - NU
 
Dokumentačné foto mobilom
Východná - NU
 
Východná - NU
 
 
Východná - NU
 
 
Východná - NU
  
Viac fotografií je vo fotoalbume. Vzhžadom na chladné počasie mi nakoniec zlyhala záznamová technika (aj keď som teda nemal nabitú batériu naplno), preto som spravil pár záberov mobilným telefónom. Počasie nebolo dnes vžúdne, bolo zamračené a celý úsek je v tieni, tomu zodpovedá aj kvalita fotografií. Foto: © autor
Fotoalbum k článku: tra 180: Východná - NÚ
Celkom fotografií: 35
NU - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012
NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012
NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012
NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012
NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012
NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012
NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012NÚ - vykožajenie vozňa - Východná, tra 180, 8.10.2012
Autor: Ing. Peter Páteček | Dňa: 08. 10. 2012 | 88609x prečítané | Spä
Príspevkov: 0 Zobrazi diskusiu | Prida príspevok

Bookmark and Share     Informačný e-mail    Vytlači
 Najnovšie články - aktuality, reportáže
 Hlavné menu

Užívatežské meno (prezývka):

Heslo:




Registrácia nového čitateža!

 Sledujte nás na:

      

 Fórum
Železničné.info - Diskusné fórum

Železnice v Európe - Taliansko

Železničné trate - Mimoriadnosti na tratiach

Slovenské železnice - Meškanie vlakov

Železničné stanice - Stará Kremnička


Kožajové vozidlá - Motorové jedotky radu 813


Železničné.info - Železničné.info

Slovenské železnice - Nehody na tratiach

ĎalĹĄie prĂ­spevky »
 Inzercia
Nie sú žiadne inzeráty.
 Filmotéka
Rozlúčka s Uhrankou Prehraj
R 371 Horehronec Prehraj
Hanušovský viadukt 2Prehraj
498.104 Albatros na trati 131Prehraj
Tri pary v akciiPrehraj
GP 2011 ZvolenPrehraj
464.001 na DomiciPrehraj
Kačena - PLŽPrehraj
754.054 na mimoriadnom vlakuPrehraj
Oslavy storočnice trate 196Prehraj
 Vyhžadávanie
Vlož text:

 Štatistika
Tieto stránky boli vytvorené pomocou phpRS redakčného systému napísaného v PHP jazyku

php    mysql    apache    rss

Š ŽELEZNIČNÉ.INFO :: 2007-2018