Infoblok
IP adresa: 54.173.229.84
Dátum: 28. 03. 2024
Čas: 09:36
Meniny má: Soňa
Zajtra: Miroslav
 Meškanie vlakov

Číslo vlaku:

Pohyb vlakov na mape ŽSR

 Rubriky
 Najnovšie foto
757.008-8
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, tra 160, 19.4.2018
zobrazenĂ­: 3105
znĂĄmka: 0

751.129-8
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, Rožňava, tra 167, 19.1.2018
zobrazenĂ­: 2847
znĂĄmka: 1.00

751.126-4
ZSCS, Pn Turňa nad Bodvou - Slavec jaskyňa, tra 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 2972
znĂĄmka: 3.00

757.004-7
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, tra 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 2746
znĂĄmka: 0

757.012-0
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, tra 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 3178
znĂĄmka: 0

751.026-6
ZSCS, +751.171-0, Rv do depa, tra 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 2813
znĂĄmka: 0

757.009-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Jovice, tra 160, 20.6.2017
zobrazenĂ­: 2874
znĂĄmka: 0

757.014-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Rožňava, tra 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 2811
znĂĄmka: 0

751.129-8
ZSCS, Pn Kapušany pri Prešove - Stožok, Rožňava, tra 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 2588
znĂĄmka: 0

751.125-6
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, tra 167, 30.5.2017
zobrazenĂ­: 2608
znĂĄmka: 0

» ĎalĹĄie fotografie
Komentáre

Hrozí slovenským lokálkam zánik? (2.)

Hrozí slovenským lokálkam zánik? (2.)
Od nedele 12. decembra 2010 platí nový grafikon železničnej dopravy. Krátko predtým, len v piatok 10. decembra, Železničná spoločnos oznámila, že jediný pár osobných vlakov na trati 134 Šaža – Neded bude nahradený autobusom. Je pravdou, že vies jediný pár vlakov na ktorejkožvek trati pripomína skôr paródiu na železničnú dopravu, než snahu zabezpeči obslužnos územia prižahlého k trati.


Nebudem špekulova o tom, či tých vlakov nemohlo by viac. Myslím si, že ide o premyslený krok zlikvidova tra, ktorá v minulom roku oslávila storočnicu. Nekonali sa tu pompézne oslavy, len Okresný archív v Šali a obce ležiace na trase trate zorganizovali putovnú výstavku k tejto udalosti. Nahradenie vlakov autobusmi je zdôvodnené nízkym počtom cestujúcich. Dá sa predpoklada, že návrat osobných vlakov nie je reálny.
 
Spomínam si na tlačovú správu z roku 2000, kedy boli vlaky na trati Poltár - Rimavská Sobota nahradené autobusmi. Tiež sa našiel dôvod. „Z dôvodu nevyhovujúceho technického stavu železničnej trate Poltár - Rimavská Sobota bude od 1. októbra do odvolania na nej zastavená železničná doprava. Vlaky osobnej dopravy (šes párov motorových vlakov) nahradí autobusová doprava. Autobusy budú premáva podža platného cestovného poriadku ŽSR. So zmeneným časom pôjdu štyri spoje, a to z Poltára spoj č. 7702 pôjde namiesto o 8.49 až o 9.23 h, spoj č. 7008 namiesto o 17.05 o 17.31 h a opačne z Rimavskej Soboty spoj č. 7703 namiesto o 8.40 už o 8.29 h a spoj č. 7709 namiesto o 16.56 o 16.37 h. Napriek časovej zmene týchto štyroch spojov budú od nich prípoje na vlaky v Poltári a Rimavskej Sobote. Autobusy budú zastavova v železničných staniciach a v niektorých prípadoch aj v obciach. Zastávky budú označené logom ŽSR.“ Netrvalo dlho a aj autobusy ŽSR boli zrušené.
 
Ilustračné foto
 
Keď som prechádzal archív rôznych správ objavil som „Projekt transformácie a reštrukturalizácie Železníc SR“ z roku 2000. Projekt bol schválený vládou a jeho ciežom bolo fyzické a účtovné oddelenie správy a prevádzky železničnej dopravnej cesty od dopravných a obchodných činností, oddlženie Železníc SR a zoznam regionálnych dráh.
 
Projekt bol zverejnený v kombinácii s rozhovorom vtedajším generálnym riaditežom Železníc SR. Materiál bol rozsiahly a týkal sa viacerých oblastí. Uvediem čas, ktorá sa týka miestnych tratí.
 
Z prijatého uznesenia vyplýva, že vláda súhlasila s reštrukturalizáciou Železníc SR podža osobitných predpisov a uložila ministrovi dopravy, pôšt a telekomunikácií predloži do 28. februára 2001 na rokovanie vlády návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 258/1993 Z.z. o Železniciach SR a návrh zákona o zriadení Železničnej spoločnosti, akciovej spoločnosti. Ministrovi dopravy, pôšt a telekomunikácií a ministrovi práce, sociálnych vecí a rodiny uložila navrhnú do 31. marca 2001 systém rekvalifikačných programov a programov na tvorbu nových pracovných miest na základe profesnej a regionálnej analýzy.
 
Vláda ministerke financií uložila poskytnú v roku 2001 štátnu záruku na úver EBRD v sume 950 mil. Sk (30 mil. EUR) na riešenie sociálnej oblasti spojenej s procesom transformácie a 150 mil. Sk ako nevyhnutné náklady na proces transformácie Železníc SR. Ministerka financií mala v spolupráci s ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií vytvori podmienky a priebežne realizova postupné oddlženie Železníc SR za neuhradené výkony vo verejnom záujme za roky 1994 až 1997. Do 1. apríla 2001 mali obaja ministri objektivizova ceny za používanie železničnej dopravnej cesty za účelom dosiahnutia ciežov Projektu. Každoročne pri príprave zákona o štátnom rozpočte v jednotlivých rokoch vytvoria ministri podmienky pre financovanie rozvojových programov za účasti štátneho rozpočtu za účelom dosiahnutia zabezpečenia plnenia Projektu. Ministrovi dopravy, pôšt a telekomunikácií vláda uložila rozpracova do 1. apríla 2001 v spolupráci s ministrom práce, sociálnych vecí a rodiny, ministrom školstva, ministrom zdravotníctva, ministrom vnútra a ministerkou financií systém poskytovania sociálnych zliav adresným spôsobom za spoluúčasti rezortných ministerstiev.
 
Projekt transformácie a  reštrukturalizácie ŽSR zabezpečuje postavenie železníc v  spoločnosti tak, aby železnice v Slovenskej republike plnili svoje poslanie orientované dovnútra štátu a  navonok voči EÚ.
 
Úlohou projektu je zároveň definova vzahy štátu k  transformovaným železniciam, t. j. záväzok a  povinnos štátu uhrádza výkony vo verejnom záujme, plni si svoju povinnos voči rozvoju železničnej dopravnej infraštruktúry štátu ako najekologickejšieho a  najbezpečnejšieho druhu dopravy v  štáte ako aj podmienok liberalizácie činnosti prevádzkovateža dráhy a dopravcu na dráhe. Preto projekt predkladá návrh na novelizáciu zákona NR SR č. 164/1996 Z.z. o dráhach.
 
Hlavné princípy
 
Platná legislatíva v  Slovenskej republike nepozná úpravu zákona o obchodných spoločnostiach holdingového typu. Existujúca zákonná úprava o obchodných spoločnostiach neumožňuje efektívne transformova ŽSR na spôsob holdingového typu (unitárne usporiadanie ŽSR) a preto sa zvolili nasledovné princípy transformácie ŽSR:
 
  • zachovanie ŽSR ako prevádzkovateža dráhy (dopravnej cesty), ktorej vlastníkom je a bude štát,
  • vyčlenenie z terajších ŽSR činnos dopravcu (osobná, nákladná doprava) do samostatnej štátnej akciovej spoločnosti,
  • vytvorenie podmienok na deetatizáciu a privatizáciu obslužných a doplnkových činností z terajších ŽSR.
Regionálne dráhy
 
Na základe prijatého uznesenia vlády SR č. 499/1995 zo dňa 4. júla 1995 k programu transformácie a rozvoja železničnej dopravy bol v roku 1996 spracovaný komplexný program transformácie regionálnych dráh (RGD). Po prerokovaní s orgánmi štátnej správy bol program aktualizovaný a v máji 1997 a v januári 1998 prerokovaný vo vláde SR. Vláda vzala program transformácie RGD na vedomie a uložila ministrovi dopravy pôšt a telekomunikácií SR prerokova program s krajskými úradmi.
 
Na základe odporúčaní dotknutých krajských úradov bolo dohodnuté vypracovanie 15 vzorových transformačných projektov pre tieto trate.
 
V roku 1999 boli spracované typové projekty prerokované na úrovni krajov s ciežom harmonizova regionálnu dopravu formou zakladania združení resp. akciových spoločností prevádzkujúcich regionálnu dopravu. Z dôvodu zaostávajúcej legislatívy a neujasnenosti finančného krytia neboli doteraz zámery navrhnuté v projektoch realizované. V dôsledku nastávajúceho procesu reštrukturalizácie verejnej správy a jej kompetencií je potreba prijatia konkrétnych rozhodnutí Vládou Slovenskej republiky pre určenie a definovanie regionálnych dráh tak ako to definuje Zákon č. 164/1996 Z.z. o dráhach. Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácii SR predložilo Vláde SR návrh na prijatie rozhodnutia o definovaní regionálnych dráh tak, aby regióny a obce mohli rozvíja dopravnú obsluhu a rozvoj infraštruktúry podža vlastných potrieb. Vláda SR 28.9.1998 vzala materiál na vedomie a rozhodla o odklade do 31.12.1998, čo sa doteraz nestalo.
 
Zákon NR SR č. 164/1996 Z. z. o dráhach rozdežuje dráhy na dráhy celoštátne, dráhy regionálne a vlečky. Vláda SR podža § 70 zákona č. 164/1996 Z.z. o dráhach má svojim rozhodnutím rozdeli v súčasnosti prevádzkované dráhy ŽSR do uvedených kategórií.
 
Pri spracovávaní návrhu komplexného programu transformácie RGD sa vychádzalo z nasledovných faktov. Regionálne dráhy netvoria súvislú železničnú sie. Ide o dráhy výhradne stratové, keď celková strata v roku 1997 dosiahla 858,2 mil. Sk, z toho strata v osobnej doprave 583,2 mil. Sk a v nákladnej doprave 275,0 mil. Sk. Náklady na tieto trate predstavovali v roku 1997 4,82% celkových nákladov ŽSR, (náklady osobnej dopravy 11,07% pri podiele tržieb 3,52% a náklady nákladnej dopravy 3,19% pri podiele tržieb 1,01%). V roku 1997 predstavovali náklady v priemere 4,24 Sk na 1 Sk tržieb (ale u 6 RGD prevyšovali 10 Sk/1 Sk tržieb, u 1 RGD 20 Sk/1 Sk tržieb a u 2 RGD 45 Sk/1 Sk tržieb).
 
Po prerokovaní so štátnou správou, samosprávou a armádou bolo navrhnutých na vyčlenenie ako súbor 32 RGD v celkovej dĺžke 623 km.
 
Pilotné projekty a odporúčania
 
Doteraz bolo spracovaných 11 typových transformačných projektov pre nasledujúce RGD: Devínske jazero – Stupava, Piešany – Vrbové, Kvetoslavov – Šamorín, Nemšová - Lednické Rovne, Šaža – Neded, Čadca – Makov, Lučenec – Utekáč, Breznička – Katarínska Huta, Poltár – Rimavská Sobota, Kapušany pri Prešove – Bardejov, Plešivec – Muráň, Plešivec – Slavošovce, Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica.
 
V roku 2000 sú spracovávané transformačné projekty: Spišská Nová Ves – Levoča, Zbehy – Radošina, Komárno – Kolárovo, Jablonica - Brezová pod Bradlom.
 
V roku 2001 budú spracované transformačné projekty: Zohor - Záhorská Ves, Zohor - Plavecký Mikuláš, Žilina – Rajec, Spišské Vlachy - Spišské Podhradie, Humenné – Stakčín.
 
Navrhovaný postup transformácie sa líši vzahom prevádzkovateža k majetku potrebnému na prevádzkovanie dopravy na dráhe (infraštruktúra zostáva štátna alebo infraštruktúra v majetku prevádzkovateža) a zainteresovanosti samosprávy na prevádzkovaní dopravy na dráhe (obchodná spoločnos s účasou samosprávy alebo obchodná spoločnos vo vlastníctve fyzických a právnických osôb).
 
Podža spracovaných ekonomických analýz a projektov odporúčame po zosúladení dopravnej obslužnosti regiónu so SAD a predpokladu, že železničná infraštruktúra v zmysle zákona o prirodzených monopoloch zostane štátna nasledovný postup:
 
  1. Ponecha v prevádzke ŽSR
  2. Prevádzka na dráhe dopravnou spoločnosou založenou regiónom a samosprávou
  3. Založenie akciovej spoločnosti a jej predaj fyzickým a právnickým osobám
  4. Zmena prevádzky na vlečkovú
  5. Zastavenie prevádzky
  6. Zrušenie
 
Predbežný zoznam tratí navrhnutých
na transformáciu na regionálne dráhy
Regionálna dráha
2000
2001
2002
2003
V prípade neúspechu
 
 
I.
II.
I.
II.
I.
II.
 
Devínske jazero - Stupava
4
4
5
5
6
 
 
 
Piešany - Vrbové
4
4
5
5
6
 
 
 
Kvetoslavov - Šamorín
5
5
6
 
 
 
 
 
Nemšová - Lednické Rovne
1
1
1
2*
2*
3
 
5,6
Šaža - Neded
1
1
1
2*
2*
2
 
5,6
Čadca - Makov
1
1
1
2*
2*
2
 
5,6
Lučenec – Utekáč
1
1
1
2*
2*
2
 
 
Breznička - Katarínska Huta
1
1
1
2*
2*
2
 
 
Poltár - Rimavská Sobota
1
1
1
2*
2*
2
 
 
Kapušany pri Prešove - Bardejov
1
1
1
2*
2*
2
 
5,6
Plešivec - Muráň
1
1
1
2*
2*
3
 
5,6
Plešivec - Slavošovce
1
1
1
2*
2*
2
 
5,6
Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica
1
1
1
2*
2*
2
 
5,6
Spišská Nová Ves - Levoča
1
1
1
2*
2*
2
 
5,6
Zbehy - Radošina
1
1
1
2*
2*
3
 
4,5,6
Komárno - Kollárovo
1
1
1
2*
2*
3
 
4,5,6
Jablonica - Brezová pod Bradlom
1
1
1
2*
2*
3
 
5,6
Zohor - Záhorská Ves
1
1
1
2*
2*
3
 
5,6
Zohor - Plavecký Mikuláš
1
1
1
2*
2*
3
 
4,5,6
Žilina - Rajec
1
1
1
2*
2*
3
 
5,6
Spišské Vlachy - Spišské Podhradie
1
1
1
2*
2*
2
 
5,6
Humenné - Stakčín
1
1
1
2*
2*
3
 
5,6
Prievidza - Nitrianske Pravno
1
1
2*
2*
3
 
 
4,5,6
Trenč. Teplá - Trenčianske Teplice
1
1
2*
2
 
 
 
5,6
Kražovany - Trstená
1
1
2*
2*
3
 
 
 
Štrba - Štrbské Pleso
1
1
1
1
1
1
1
 
Starý Smokovec - Štrbské Pleso
1
1
1
1
1
1
1
 
Poprad T. - Starý Smokovec
1
1
1
1
1
1
1
 
Tatranská Lomnica - Studený Potok
1
1
1
1
1
1
1
 
Tatranská Lomnica - Starý Smokovec
1
1
1
1
1
1
1
 
Rožňava - Dobšiná
1
1
2*
2*
2
 
 
5,6
Moldava nad Bodvou - Medzev
1
1
2*
2*
2
 
 
5,6
 
2* - Prevádzkovanie dráhy zostane ŽSR a prevádzkovanie dopravy na dráhe zabezpečí spoločnos.
 
Poznámka: Posúdenie efektívnosti RGD a návrh na ich ďalšie pôsobenie je predmetom zadania pre firmu Price Waterhouse Coopers. Prípadné výsledky štúdie budú zosúlaďované s  navrhovanou stratégiou ŽSR.
 
V projekte sa hovorí, že nerentabilné lokálne železnice sa ponúknu inému prevádzkovatežovi. Aký bude osud regionálnych tratí, keď o ich prevádzku nebude ma záujem ani miestna samospráva (okresné a krajské úrady)? Zrušia sa?
 
 
Vyjadrenie vtedajšieho generálneho riaditeža ŽSR:
 
Regionalizácia osobnej dopravy je dôležitým faktorom transformácie. Keďže ešte neexistuje definitívny model samosprávy a verejnej správy, nemohli sme do projektu zapracova definitívne riešenie. Mne osobne sa páči nemecký prístup k regionalizácii. Navštívil som spolkový úrad pre dopravu, regulačný orgán, ktorý udežuje licencie a rozhoduje o tom, komu zaplatí dotáciu. Metodiku majú tak detailne rozpracovanú, že na základe konkrétnych kritérií sa vedia rozhodnú, či obslužnos územia zabezpečia vlakom alebo autobusom. Nie sú žiadne spory a pochybnosti. U nás je úspechom už to, že vláda v prílohe uznesenia k projektu odsúhlasila zoznam regionálnych tratí. V projekte sme naznačili, že o doprave na regionálnych tratiach si budú rozhodova regióny. Toto musí by hneď následný krok reformy verejnej správy. Stretávam sa a rozprávam sa s prednostami krajských a okresných úradov a som presvedčený, že si poradia, keď budú ma kompetencie. Oni budú plati, takže sa určite dokážu rozhodnú, či v rámci obslužnosti územia dajú prednos vlaku alebo autobusu. Takže mali by presta aj existova spory, či treba taký alebo onaký grafikon. My obsluhu trate urobíme na základe objednávky. Región bude disponova balíkom peňazí na krytie obslužnosti územia, on sa bude rozhodova. Možno, že keď nedokáže zabezpeči prevádzku na niektorej trati, že ju zruší. Ale bude to rozhodnutie regiónu. Ale aká je situácia v súčasnosti? Napríklad tra Rimavská Sobota – Poltár. Traováci vykalkulovali, že na obnovu trate, ktorá nebola obnovovaná od roku 1945, potrebujú 210 mil. Sk. Odkiaž ich však zobra? Obslužnos ale musíme zabezpeči, my nemáme právo zastavi prevádzku, tak sme na tra nasadili autobusy. A výsledok? Primátori a starostovia obcí na trati sa okamžite dali dohromady, urobili petičnú akciu a prišli rokova. Vzájomne sme si vysvetlili svoju situáciu. Oni, že tu chcú vybudova priemyselnú zónu, ale keď ŽSR zlikvidujú železničnú prepravu, tak ”padne” prvá základná požiadavka. My zase, že 210 mil. korún na obnovu nemáme a oni nám ich nedajú. Tak ako ďalej? Opýtali sme sa, čo môžete teda urobi? Oni, že dajú zadarmo štrk, že narežú podvaly, poskytnú žudí z verejno-prospešných prác. My sme zase ponúkli kožajnice, ktoré dokážeme inde vyzíska a da ich na túto vedžajšiu tra. Ak by práce realizovalo Železničné vojsko, náklady by boli nižšie. Verím, že tak budú rozmýšža regióny aj v budúcnosti, nielen vtedy, keď budú ohrozené. Teraz sa iba nastavuje ruka a pýta – dajte, urobte.
 
Ilustračné foto
 
Tožko čas projektu, týkajúca sa miestnych tratí. Zrušenie tratí je legislatívne upravené v novom zákone o dráhach.
 
Zákon č. 513/2009 Z.z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov zrušenie upravuje v § 12:


§ 12
Zrušenie dráhy

(1) Dráhu, ktorá slúži verejnej osobnej doprave, možno zruši len z dôvodu zániku potreby dopravnej obslužnosti územia a ekonomickej neefektívnosti jej prevádzky.

(2) Rozhodnú o zrušení dráhy môže správny orgán len na návrh vlastníka dráhy alebo na návrh ním povereného prevádzkovateža dráhy so súhlasom vlastníka dráhy. Ak ide o železničnú dráhu, do ktorej sú zaústené ďalšie železničné dráhy, je potrebný aj súhlas vlastníkov týchto dráh.

(3) Rozhodnutie o zrušení dráhy je podkladom na konanie špeciálneho stavebného úradu o odstránenie stavby dráhy a jej súčastí podža stavebných predpisov.

(4) Ak dôjde po zrušení dráhy aj k čiastočnému alebo úplnému odstráneniu telesa dráhy a súčastí dráhy a pre vlastníka dráhy sú zostávajúce nehnutežnosti prebytočné, ponúkne ich do nájmu alebo na predaj.
 
Hlavné kritérium je ekonomická efektívnos prevádzky tratí, preto sa dá očakáva, že rušenie tratí v nasledujúcom období bude pokračova. Žiaž, je to proces, ktorý sa dá len vežmi ažko zastavi, a skôr, či neskôr budú najmä tie trate, kde je nie je osobná ani nákladná doprava, zrušené. 
 

Aktuálny stav od 12. decembra 2010:
 
v     zrušené trate: 
  •  Kvetoslavov – Šamorín
  • Stupava – Devínske Jazero
  •  Rimavská Sobota – Poltár (175)

v     vlečková doprava je na trati:  

  • Piešany – Vrbové
v     doprava zastavená pre zlý technický stav trate: 
  • Komárno – Kolárovo (135)
v     osobná doprava je zastavená na tratiach (od 3.2.2003): 
  • Zohor – Plavecký Mikuláš (112)
  • Holíč nad Moravou – Hodonín ČD (115)
  • Brezová pod Bradlom – Jablonica (117)
  • Trenčianska Teplá – Lednické Rovne (124)
  • Leopoldov – Kozárovce v úseku Lužianky – Kozárovce (141)
  • Zbehy – Radošina (142)
  • Zvolen – Čata v úseku Zvolen – Šahy (153)
  • Lučenec – Kalonda št. hr., Bušince št. hr. – Vežký Krtíš (161)
  • Katarínska Huta – Breznička (163)
  • Plešivec – Slavošovce (166)
  • Dobšiná – Rožňava (167)
  • Moldava nad Bodvou – Medzev (168)
  • Spišská Nová Ves – Levoča (186)
  • Trebišov – Vranov nad Topžou (192)
v     osobná doprava je zastavená na tratiach (od 12.12.2010): 
  • Šaža – Neded
v     doprava prerušená pre poškodenie trate (od 4.6.2010): 
  • Spišské Vlachy – Spišské Podhradie (187)
v     ďalšie trate, resp. úseky tratí bez osobnej dopravy: 
  • Komárno – Komárom MÁV (135)
  • Lenártovce – Bánréve MÁV (160)
  • Bratislava – Rusovce – Rajka MÁV (132)
  • Leopoldov – Sereď (133) (od 12.12.2010)
 
Zdroj: Projekt transformácie a reštrukturalizácie Železníc SR

 

 

          

Známka: 1,13 | Hodnotili: 8
Autor: Ing. Peter Páteček | Dňa: 15. 12. 2010 | 11711x prečítané | Spä
Príspevkov: 1 Zobrazi diskusiu | Prida príspevok

Bookmark and Share     Informačný e-mail    Vytlači
 Najnovšie články - aktuality, reportáže
 Hlavné menu

Užívatežské meno (prezývka):

Heslo:




Registrácia nového čitateža!

 Sledujte nás na:

      

 Fórum
Železničné.info - Diskusné fórum

Železnice v Európe - Taliansko

Železničné trate - Mimoriadnosti na tratiach

Slovenské železnice - Meškanie vlakov

Železničné stanice - Stará Kremnička


Kožajové vozidlá - Motorové jedotky radu 813


Železničné.info - Železničné.info

Slovenské železnice - Nehody na tratiach

ĎalĹĄie prĂ­spevky »
 Inzercia
Nie sú žiadne inzeráty.
 Filmotéka
Rozlúčka s Uhrankou Prehraj
R 371 Horehronec Prehraj
Hanušovský viadukt 2Prehraj
498.104 Albatros na trati 131Prehraj
Tri pary v akciiPrehraj
GP 2011 ZvolenPrehraj
464.001 na DomiciPrehraj
Kačena - PLŽPrehraj
754.054 na mimoriadnom vlakuPrehraj
Oslavy storočnice trate 196Prehraj
 Vyhžadávanie
Vlož text:

 Štatistika
Tieto stránky boli vytvorené pomocou phpRS redakčného systému napísaného v PHP jazyku

php    mysql    apache    rss

Š ŽELEZNIČNÉ.INFO :: 2007-2018