Infoblok
IP adresa: 3.141.47.221
Dátum: 18. 04. 2024
Čas: 23:23
Meniny má: ValĂ©r
Zajtra: Jela
 Meškanie vlakov

Číslo vlaku:

Pohyb vlakov na mape ŽSR

 Rubriky
 Najnovšie foto
757.008-8
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 19.4.2018
zobrazenĂ­: 3342
známka: 0

751.129-8
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, Rožňava, trať 167, 19.1.2018
zobrazenĂ­: 3079
známka: 1.00

751.126-4
ZSCS, Pn Turňa nad Bodvou - Slavec jaskyňa, trať 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 3192
známka: 3.00

757.004-7
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 2944
známka: 0

757.012-0
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 3381
známka: 0

751.026-6
ZSCS, +751.171-0, Rv do depa, trať 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 3011
známka: 0

757.009-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Jovice, trať 160, 20.6.2017
zobrazenĂ­: 3062
známka: 0

757.014-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Rožňava, trať 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 2985
známka: 0

751.129-8
ZSCS, Pn Kapušany pri Prešove - Stožok, Rožňava, trať 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 2776
známka: 0

751.125-6
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, trať 167, 30.5.2017
zobrazenĂ­: 2786
známka: 0

» ÄŽalšie fotografie
Dopravná politika

Informácia KPFS o štrajkovej pohotovosti

Informácia KPFS o štrajkovej pohotovosti
Federácia strojvodcov vyhlásila dňa 29. 12. 2011  štrajkovú pohotovosť. O dôvodoch, ktoré nás k tomuto kroku viedli, sme informovali generálnych riaditeľov ZSSK CARGO a ZSSK a následne na tlačovej besede aj zástupcov médií.
 



Pri rokovaniach na všetkých úrovniach, dlhodobo upozorňujeme na zhoršujúce sa pracovné a sociálne podmienky odborne kvalifikovaných prevádzkových zamestnancov na železniciach. Vždy sme boli pripravení rokovať o zadefinovaní postupových krokov, ktoré uvedený stav napravia. Najdôležitejším rokovaním v súvislosti so zlepšovaním tohto stavu je kolektívne vyjednávanie. Výsledok kolektívneho vyjednávania v ZSSK naznačil, že zo strany zamestnávateľa je snaha na hľadanie spôsobov, ktoré môžu viesť k náprave. Táto snaha bola premietnutá do jeho záväzkov, ktoré boli dohodnuté v rámci vyjednávania. To ale neznamená zníženie našej snahy v aktivitách smerujúcich k dosiahnutiu zlepšenia pracovných a sociálnych podmienok jej zamestnancov.


Kolektívni vyjednávači FS v ZSSK CARGO boli veľmi pobúrení s prístupom zamestnávateľa a ostatných odborových centrál (OC)  k ich snahe, aby aj výsledkom kolektívneho vyjednávania o PKZ CARGO 2012 (PKZ) bol viditeľný záujem zamestnávateľa o riešenie požiadaviek FS.  Opak bol pravdou. Zamestnávateľ a OC, okrem Federácie vlakových čiat (FVČ), považovali naše požiadavky za diskriminačné voči ostatným zamestnancom. Kolektívni vyjednávači FS a FVČ boli následne rozhodnutím zamestnávateľa, vylúčení z rokovania o uzavretie PKZ  tým, že rokoval len o návrhu ostatných OC. Svoje rozhodnutie odôvodnil, že bude pokračovať v rokovaní s OC, ktoré zastupujú väčšinu zamestnancov. Aj napriek našim upozorneniam, že uvedený postup nie je v súlade so zákonom o kolektívnom vyjednávaní, zamestnávateľ uzatvoril rokovanie PKZ s ostatnými OC. Po tomto rozhodnutí sme zamestnávateľovi oznámili, že urobíme všetky kroky k tomu, aby rokovanie pri uzatváraní KZ bolo v súlade so zákonom a postup zvolený zamestnávateľom voči nám, považujeme za diskriminačný.

V ďalšom bode pracovného stretnutia sme opätovne požiadali zamestnávateľa o zastavenie procesu prepúšťania zamestnancov a spoločný postup pri hľadaní možností, ako uvedenému zabrániť. Podpredseda predstavenstva reagoval, že predstavenstvo sa zaoberalo požiadavkou FS, ale svoje stanovisko nezmenilo a proces prepúšťania zastavený nebude.

 Na stručne opísaný prístup a pohľad zamestnávateľa na sociálne partnerstvo je FS povinná zareagovať. Jej členovia sú zamestnancami rôznych zamestnávateľov. Ani podpis KZ ZSSK neodstránil snahy o vedenie jednostranného sociálneho dialógu. Reakcia FS na  snahu viesť sociálny dialóg jednostranne, musí byť spoločná. To čo sa udialo na rokovaní u jedného zamestnávateľa, môže byť v budúcnosti použité ako vzor pre ostatných. Aby k tomu neprišlo je potrebné sa uvedeným praktikám postaviť jednotne a s plnou zodpovednosťou. Nastal čas, kedy vyjadrenia a argumenty  FS o možnostiach hľadania riešení problémov ktoré ťažia jej členov, musí v prípade potreby podporiť každý jej člen. Dnes je to o mne ? Zajtra to môže byť o tebe!     

Urobme spoločne všetko pre to, aby sme si mohli s čistým svedomím  v budúcnosti ako kolegovia podať ruku. Kroky našich predchodcov nám musia byť príkladom, že v prípade našej odvahy, ktorá je podstatnou súčasťou jednoty je možná cesta k hľadaniu prijateľných kompromisov na riešenie požiadaviek, nie len členov FS. Hľadanie nebude ľahké, ale určite bude ľahšie v prípade ak pri jej  hľadaní budeme argumentovať Vašou preukázanou podporou.

Bez tejto podpory by neboli dosiahnuté ciele zamestnancov prezentované v médiách. Je úplne jedno či sa jedná o zahraničné, alebo domáce.

 S pozdravom
 „Vlastnou silou“
    Dušan Kaša
predseda Rady FS
 
 
Autor: admin | Dňa: 03. 01. 2012 | 8412x prečítané | Späť
Príspevkov: 1 Zobraziť diskusiu | Pridať príspevok | Zdroj: fskosice

Bookmark and Share     Informačný e-mail    Vytlačiť
 Najnovšie články - aktuality, reportáže
 Hlavné menu

Užívateľské meno (prezývka):

Heslo:




Registrácia nového čitateľa!

 Sledujte nás na:

      

 Fórum
Železničné.info - Diskusné fórum

Železnice v Európe - Taliansko

Železničné trate - Mimoriadnosti na tratiach

Slovenské železnice - Meškanie vlakov

Železničné stanice - Stará Kremnička


Koľajové vozidlá - Motorové jedotky radu 813


Železničné.info - Železničné.info

Slovenské železnice - Nehody na tratiach

ÄŽalšie prĂ­spevky »
 Inzercia
Nie sú žiadne inzeráty.
 Dejiny železníc
 Filmotéka
Rozlúčka s Uhrankou Prehraj
R 371 Horehronec Prehraj
Hanušovský viadukt 2Prehraj
498.104 Albatros na trati 131Prehraj
Tri pary v akciiPrehraj
GP 2011 ZvolenPrehraj
464.001 na DomiciPrehraj
Kačena - PLŽPrehraj
754.054 na mimoriadnom vlakuPrehraj
Oslavy storočnice trate 196Prehraj
 Vyhľadávanie
Vlož text:

 Štatistika
Tieto stránky boli vytvorené pomocou phpRS redakčného systému napísaného v PHP jazyku

php    mysql    apache    rss

© ŽELEZNIČNÉ.INFO :: 2007-2018