Základné fakty:
Investor:.................... Železnice SR
Realizátor stavby:....... „Združenie Žilina-Krásno“
Projektant stavby:....... SUDOP, a.s., Košice
Náklady stavby:.......... 158 394 953,- Eur (54% EÚ Kohézny fond, 46% štátny rozpočet)
Realizácia:................. 2008 – 2012 (celková doba výstavby je 45 mesiacov)
Charakteristika stavby:
Projekt „Modernizácia železničnej trate Žilina – Krásno“ je zaradený v Operačnom programe doprava pre programové obdobie 2007-2013 a bude financovaný z Kohézneho fondu EÚ a spolufinancovaný zo štátneho rozpočtu SR.
Prínosy prestavby trate:
- zvýšenie bezpečnosti dopravy a cestujúcich na železnici (formou podchodu, nových nástupíšť, modernej zabezpečovacej techniky)
- zvýšenie kultúry cestovania zriadením nových nástupíšť s priamym prístupom pre imobilných cestujúcich
- efektívnejšie riadenie dopravy a rýchlejšie vchody vlakov do stanice.
Projekt „Modernizácia trate Žilina – Krásno n/Kysucou“ zahŕňa najmä:
- modernizáciu trate (traťové a staničné koľaje, traťové a staničné zabezpečovacie zariadenie)
- modernizáciu mostov, úrovňových priecestí, priepustov a trakčného vedenia
- celkovo ide o úsek dlhý 18,922 km
V ŽST. Krásno nad Kysucou pôjde o:
- vybudovanie podchodu, ktorým bude zabezpečený prístup cestujúcich k nástupiskám
- vybudovanie nástupísk s mimoúrovňovým prístupom, čím sa zabezpečí bezpečný prístup cestujúcej verejnosti k vlakom
- úrovňové priecestia vrátane svetelného zabezpečovacieho zariadenia budú zmodernizované pre bezpečný prechod motorových vozidiel cez trať.
V ŽST. Kysucké Nové Mesto pôjde o:
o vybudovanie podchodu, ktorým bude zabezpečený prístup cestujúcich k nástupiskám
o vybudovanie nástupísk s mimoúrovňovým prístupom, čím sa zabezpečí bezpečný prístup cestujúcej verejnosti k vlakom
o úrovňové priecestia vrátane svetelného zabezpečovacieho zariadenia budú zmodernizované pre bezpečný prechod motorových vozidiel cez trať.
Harmonogram prác:
Modernizačné práce prebiehajú podľa stanoveného harmonogramu prác:
0. etapa - prípravné práce v žst. Krásno nad Kysucou (ukončené)
I. etapa - realizácia prác na časti párnej skupiny v žst. Krásno nad Kysucou (ukončené 15.10.2008)
II. etapa - úprava kysuckého zhlavia v smere na Kysucké Nové Mesto (ukončené 31.10.2008)
III. etapa - práce na nepárnej skupine koľají v Krásne nad Kysucou, realizácia prác na nástupiskách a podchode pre cestujúcich (ukončené 5.1.2009)
IV. etapa – v súčasnosti prebiehajú stavebné práce v ŽST Krásno nad Kysucou a na úseku Krásno nad Kysucou – Kysucké Nové Mesto
V ďalších etapách sa bude modernizovať traťový úsek Kysucké Nové Mesto – Žilina a žst. Kysucké Nové Mesto.
Obmedzenia v doprave počas modernizácie:
V dôsledku požadovaných výluk a stavebných prác pre rok 2009 opatrenia v osobnej doprave nepredpokladajú žiadne odklony a zrušenie EC, Ex a R vlakov.
Niektoré osobné vlaky pri krátkodobých výlukách budú zabezpečované náhradnou autobusovou dopravou cestujúcich a cestovných batožín, ktorú zabezpečí Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.