Do Chvatimechu som prišiel s predstihom. Chvížu som čakal na mimoriadny historický vlak. Všimol som si, e na stanici ČH vo Chvatimechu nie sú pristavené iadne vlaky. Ako neskôr vysvitlo, na trati ČH medzi Chvatimechom a Hroncom bola výluka. Ešte pred príchodom historického vlaku zo Zvolena išiel rýchlik Horehronec. Krátko po ňom sa objavil aj historický vlak zo Zvolena, na čele ktorého bol Pomaranč T 678.0012. Urobil som pár záberov a išiel do Hronca. Cestujúcich vlakmi ČH do Hronca odviezol autobus.
Horehronec
Pomaranč na čele historického vlaku zo Zvolena
Zastávka Chvatimech
V Hronci na návštevníkov čakali dva vlaky, jeden parný a druhý motorový. Na rozdiel od iných rokov, zahájenie sezóny bolo skromnejšie. Po krátkej chvíli odišiel do Čierneho Balogu a Vydrova prvý, parný vlak. Chvížu však trvalo, kým sa do Vydrova vybral aj motorový vlak.
Hronec - odstavená M 21.004
Parný vlak do Vydrova pripravený na odchod
Rába a deti
Parný vláčik odchádza...
Po odchode vlakov som zamieril do Čierneho Balogu. Zdranie v Hronci z dôvodu čakania na odchod motorového vlaku sa mi vypomstilo, pretoe pred Čiernym Balogom som u prvý parný vlak nestihol vyfoti. No uspokojil som sa aj s motorovým vlakom. Len čo vlak prešiel, zamieril som rovno do Vydrova.
Pred Čiernym Balogom
Čierny Balog
Pred Vydrovom sa mi našastie podarilo zastihnú aj parný vlak. Za ním išiel aj druhý, motorový vlak.
Parný vláčik pred Vydrovom
Parná mašinka na postrku
Vo Vydrove bol v roku 2002 otvorený Lesnícky skanzen a kadoročne 1. mája sa tu koná jeho slávnostné otvorenie. Práve sem sa priviezli cestujúci vláčikmi bývalej lesnej Čiernohronskej elezničky. Počasie prialo akcii, take žudí do skanzenu prišlo dos. Chvížu som sa prechádzal po skanzene, snaiac sa urobi pár záberov.
Zastávka Vydrovo
Exponát v skanzene
Ďalšia parná mašinka
Big lykorút
Informačný panel
Vlaky, ktoré priviezli návštevníkov postupne odišli spä do stanice v Čiernom Balogu, kam som zamieril aj ja.
Parný vláčik odchádza do Čierneho Balogu
Na stanici ČH som sledoval „staničný ivot“, fotil a potom som sa išiel trochu osviei. ČH sa podarilo v Rakúsku zakúpi štyri úzkorozchodné osobné vozne, ktoré rozšíria jej vozňový park. Vozne ešte v pôvodnom nátere boli odstavené v stanici.
Stanica Čierny Balog
Resita
Depo - parná mašinka
Depo - parná mašinka
Vlak do Dobroča čaká na odchod
Osobné úzkorozchodné vozne z Rakúska...
...ešte v pôvodnom nátere
Blíil sa odchod prvého, motorového vlaku do Hronca. Vlak som vyfotil pri jeho odchode z Čierneho Balogu a zamieril som domov.
Motorový vlak do Hronca
Dĺka prevádzkovaných tratí ČH dosahuje v súčasnosti asi 20 km a vlaky premávajú z Chvatimechu do Čierneho Balogu, z Čierneho Balogu do Vydrova a do Dobroča podža cestovného poriadku zverejneného na stránke ČH. Kadoročne Čiernohronskú elezničku navštívi mnostvo návštevníkov, v minulom roku ich bolo vyše 47 tisíc.
Viac fotografií zo zahájenia 23. sezóny na ČH je vo fotoalbume. Foto: © autor.